تاريخ انتشار: 03 بهمن 1400 ساعت 21:08:51
78 کشته در جریان تسلط داعش بر یک زندان بزرگ در شمال سوریه

تعداد کشته شدگان زندان غویران در حسکه سوریه به 78 تن رسید که 45 تن از آن‌ها از اعضای داعش هستند.
به گزارش " روسیا الیوم"، دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز شنبه اعلام کرد، 130 زندانی داعشی فراری از زندان غویران در حسکه بازداشت شدند اما تعداد واقعی فراری‌ها مشخص نیست.
دیروز برای سومین روز متوالی درگیری‌ها میان تروریست‌های فراری داعش و نیروهای ضد تروریسم با حمایت ائتلاف آمریکا ادامه یافت. زندان غویران تا عصر دیروز، زمان تنظیم خبر، همچنان تحت کنترل داعش بود. این درگیری از پنجشنبه شب آغاز شد.
تعداد کشته شدگان زندان غویران به 78 تن رسیده است که 45 تن از آن‌ها از داعشی‌ها و 28 تن از نیروهای امنیت داخلی کرد و نگهبانان زندان و نیروهای ضد تروریسم و پنج غیرنظامی هستند.
دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که تعداد کشته شدگان احتمالا بیش از این است چراکه سرنوشت ده‌ها تن هنوز مشخص نیست و تعداد زیادی زخمی وجود دارد که حال برخی از آن‌ها وخیم است.
زندان غویران واقع در استان حسکه در شمال شرقی سوریه، یکی از بزرگترین زندان‌های سوریه است که تعداد زیادی از داعشی‌ها را در خود جای داده است. حدود 3500 زندانی از نیروها و رهبران داعش در این زندان بودند. حمله به این زندان یکی از بدترین حملات از زمان اعلام نابودی داعش در سوریه در 1397 است. همچنین به گفته منابع صدها غیرنظامی از محله‌های اطراف و نزدیک زندان غویران به مناطق دورتر کوچ کرده‌اند.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 1070
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92077
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.