تاريخ انتشار: 03 بهمن 1400 ساعت 21:11:21
درخواست 2500 آمریکایی از بلینکن برای توقف اقدامات ضدانسانی اسرائیل در «النقب»

درحالی که تظاهرات فلسطینی‌ها در مقابل ساختمان دادگاه‌های رژیم صهیونیستی در بئر السبع علیه بازداشت ساکنان فلسطینی النقب به دست پلیس برای ششمین روز پیاپی ادامه دارد، 2500 آمریکایی با امضای طوماری از وزیر خارجه کشورشان خواستند برای توقف حملات پاکسازی نژادی در النقب وارد عمل شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، در طوماری که سازمان "کد پینک" حامی حقوق فلسطین تنظیم کرده و توسط 2500 آمریکایی امضا شد، آمده است: از سال 1327 صندوق یهودیان با هدف بیرون کردن فلسطینی‌ها از خاک سرزمینشان اقدام به کاشت درخت می‌کند، آنها درحال حاضر نیز پروژه درختکاری در النقب را در زمین‌های کشاورزی فلسطینی‌ها اجرا می‌کنند و هدفشان بیرون کردن فلسطینی‌های بدوی از مناطقشان است.
همچنین در این طومار آمده است: وزارت خارجه آمریکا باید از صندوق یهودیان بخواهد فعالیت‌های خود در راستای پاکسازی نژادی و نیز درختکاری‌ها در النقب را که هدف و نتیجه آنها بیرون کردن جوامع فلسطینی از مناطقشان است، متوقف کند.
در این طومار اقدام صندوق یهودیان حرکتی ویرانگر توصیف و تاکید شد: این صندوق چند سال پیش از اعلام تشکیل رژیم صهیونیستی، در آمریکا و با هدف خرید زمین‌های فلسطینی‌ها و تبدیل آنها به شهرک‌های یهودی‌نشین تاسیس شد.
سازمان کد پینک در ادامه این طومار تاکید کرد: صندوق یهودیان در پروژه بیرون کردن فلسطینی‌ها از اراضی‌شان نقش محوری ایفا کرد.
این سازمان افزود: صندوق یاد شده به عنوان یک سازمان "خیریه" آمریکایی ثبت شده و با راه‌اندازی کمپین‌هایی به کار جمع‌آوری پول مشغول است، به عنوان مثال در سال 1397 این صندوق 72 میلیون دلار جمع‌آوری کرد.
سازمان یاد شده در ادامه صندوق یهودیان را به کنترل بر قراردادها در محله شیخ جراح و سلوان در قدس اشغالی متهم کرد و از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خواست از جایگاه خود برای اعمال فشار بر تل‌آویو و صندوق یهودیان و متوقف کردن پروژه درختکاری در النقب و تلاش‌ها برای بیرون کردن فلسطینی‌ها از خانه‌ها و اراضی‌شان استفاده کند.
ازسوی دیگر تظاهرات مقابل ساختمان دادگاه‌های رژیم صهیونیستی در بئر السبع در محکومیت بازداشت ساکنان فلسطینی النقب به دست پلیس رژیم صهیونیستی برای ششمین روز پیاپی ادامه دارد.
تاکنون پلیس رژیم صهیونیستی حدود 150 شهروند فلسطینی از جمله تعدادی زن و کودک را بازداشت کرده‌است.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکاردهایی دخل و تصرف در اراضی النقب با هدف کنترل بر آنها را محکوم کرده و شعارهایی در مخالفت با بازداشت‌های فلسطینی‌ها سر دادند.
این تظاهرات با برنامه کمیته عالی اعراب منطقه النقب، شاخه‌ای از کمیته عالی اعراب ساکنان اراضی 1327 برگزار شده و این کمیته پلیس رژیم صهیونیستی را مسئول حملات به تظاهرکنندگان در النقب دانست.
در همین رابطه ائتلاف عدالت در فلسطین برای برگزاری تظاهراتی در حمایت از فلسطین امروز مقابل ساختمان دولت در شهر شیکاگو فراخوان داد.
خبرگزاری وفا این تظاهرات را آغاز سلسله فعالیت‌ها و تظاهرات‌هایی دانست که قرار است در برخی شهرهای آمریکا در اعتراض به استمرار نقض حقوق فلسطینی‌ها توسط اسرائیل برگزار شوند.

  تعداد بازديدها: 630
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92078
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.