تاريخ انتشار: 04 بهمن 1400 ساعت 21:37:14
رئیسی در خدمت شماست

✍️اینکه رئیسی در خاتمه دیدار بلافاصله به تعارف معمول کشورمان یا قصد دیگری به پوتین بگوید من در خدمت شما هستم ، علی رغم اعلام دفتر رئیسی به اینکه کرملین از ترجمه مناسبی استفاده نکرده است مشکلی را حل نمی کند اما اینکه چرا رئیسی در ابتدای ریاست جمهوری اولین سفر دعوت کاری را که فاقد تمام تشریفات ملی است پذیرفت یا عناصر ناتوان برایش تدارک دیدند باید مورد توضیح قرار گیرد تا ناچار از نمایش با نماز نشوند . بهرحال هنوز هیچ توضیحی از دستاورد سفر کاری و گفتگوی حدود یک ساعته با پوتین ارائه نشده است.
✍️اینکه همزمان با ابراز خدمتگذاری رئیسی خطاب به پوتین و هورای یکدست بسیاری از عناصر جریان فکری مذکور که متاسفانه خطبه های جمعه را هم در بر گرفت . انتشار خبر برکناری تعدادی از اساتید دانشگاه منتقد سیاست تبعیت از محور روسی - چینی در نوع خود کم نظیر بود.
✍️اینکه آیت الله آل هاشم در خطبه نماز جمعه تبریز روسیه را حائز قابلیت تامین و رفع همه نیازهای جمهوری اسلامی ایران معرفی کند در نوع خود کم نظیر و قطعاً چنین ادعایی حتی از زبان کیانوری و طبری از سران حزب توده ایران در مورد ابر قدرتی به نام شوروی هم شنیده نشده بود ، بهرحال باید برای امثال آل هاشم ازخود گذشتگی زنان و مردان غیور ، غیرتمند و شهید آذربایجان تا اردبیل و از بندر انزلی تا رشت که بارها خوی خونخواری ، تجاوزگری و چپاول روسیه تزاری تا شوروی را تجربه کردند ، یاد.آوری نمود
✍️اینکه با وجود دکتر ظریف در رویارویی با ۱+۵ هم می شد به برجام ایرانی رسید و سردار سلیمانی فرمانده بخشی از نیروهای نظامی ایران را در ملاقات رو در رو با پوتین قرار داد اما بدون ظرفیت سردار قالیباف رئیس مجلس حتی با هدف اعلامی تحویل نامه سرّی مقام معظم رهبری به پوتین قادر به عبور از درب کرملین نشد و فرمانده کل نیروهای مسلح ایران در سفر به مسکو ملاقات با مقام نظامی ناهمطراز را پدیرفت یا رئیسی ناچار به دعوت تحقیرآمیز کاری به مسکو روانه شده و توهین آمیزترین رفتار را تحمل کرد تا جایی که پوتین حتی در اطاق جلسه هم از رئیسی استقبال نکرده و قبل از رسیدن رئیسی به صندلی پوتین نشسته بود یعنی چهار سال آینده باید بیش از همیشه شاهد تحقیر ایران باشیم.
✍️اینکه در مقابل سوال از ماهیت و داده - ستانده قراردادهای و مبادلات سیاسی - اقتصادی تا نظامی و بین المللی ایران و چین - روسیه جریان یکدست حامی رئیسی بدون اشاره به پاسخ های روشن و قابل راستی آزمایی همچنان به فحاشی مشغول است چیز جدیدی نیست اما نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از منتقدین روابط یکسویه با چین و روسیه نه در دوران چند ماه رئیسی که قبلاً روحانی و ظریف را مورد انتقاد قرار داده و انتظار دریافت پاسخ شفاف داشتند ، اما اینکه عناصر جریان یکدست در تلاش برای ثبت رابطه با محور چینی - روسی به نام خود و دولت رئیسی هستند . ۴بهمن۰۰

  تعداد بازديدها: 2672
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92084
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.