تاريخ انتشار: 04 بهمن 1400 ساعت 22:08:10
برای برآوردن خواسته‌های غرب گام‌ برمی داریم

همزمان با آغاز مذاکرات طالبان با کشورهای غربی در اسلو پایتخت نروژ، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است که این گروه به دنبال تغییر فضای جنگ به یک فضای صلح‌آمیز است. او افزوده است که طالبان برای برآوردن خواسته‌های جهان غرب گام‌هایی برداشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری شفقنا، سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفته است: «امارت اسلامی برای برآوردن خواسته‌های جهان غرب گام‌هایی برداشته است و ما امیدواریم روابط خود را از طریق دیپلماسی با همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی و به طور کلی غرب تقویت کنیم».
قراربود گفت‌وگوها روز یکشنبه با اعضای جامعه مدنی، از جمله رهبران زن و روزنامه‌نگاران، آغاز شود.روز دوشنبه، طالبان با نمایندگان آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد، درحالی که روز سه شنبه به گفتگوهای دوجانبه مقامات نروژی اختصاص دارد.
گفت‌وگوها بر حقوق بشر و کمک‌های بشردوستانه با عمیق‌تر شدن بحران فقر متمرکز خواهند شد.
ذبیح‌الله مجاهد همچنین با توجه به اعتراضات زنان و بازداشت شمار از زنان معترض گفته است که طالبان حق دارد مخالفان خود را سرکوب و زندانی کند.این هشدار همزمان با افزایش نگرانی‌های فعالان حقوق بشر در مورد ناپدید شدن شماری از زنان معترض در کابل مطرح شده است.

  تعداد بازديدها: 656
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92092
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.