تاريخ انتشار: 05 بهمن 1400 ساعت 21:07:42
گام - دوم

✍️اینکه عبداللهیان وزیر خارجه رئیسی از امکان آغاز مجدد مذاکره مستقیم با آمریکا می گوید یا روزنامه جوان منسوب به یکی از ارکان نظامی تیتر مذاکره مستقیم را منتشر می کند می تواند تعبیر عملی و میدانی از فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اعطای مجوز و حتی لزوم مذاکره مستقیم با دشمن باشد ، مذاکره مستقیمی که حتی می تواند به نماد غیرت دینی تعبیر شود. سخنگوی وزارت خارجه هم یک روز پس از بهانه تراشی جدید آمریکا در مسیر مذاکره وین که با اشاره به لزوم تعیین تکلیف ایرانیان دارای تابعیت آمریکا که به اتهاماتی در ایران دستگیر و زندانی می باشند اظهار کرد: با مشاهده حُسن نیت آمریکا در بازگشت به تعهدات برجامی ، ایران از آمادگی کامل و فوری برای آزادی و تبادل زندانیان دو طرف برخوردار است.
✍️سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا در همایشی به نام ایران و همسایگان عملاً خاتمه دوران حماقت ناشی از سند چشم انداز ایران را که مبتنی بر روح سلطه طلبی و مدعی بر تلاش ایران برای تسلط بر کشورهای منطقه بود اعلام و تاکید کرد ایران باید در چارچوب دستیابی به توافقات راهبردی ۲۰ ساله با تک تک همسایگانش باشدئ، شعار ایران کشور اول منطقه سند چشم انداز که متاسفانه از ایران چهره ای زیاده خواه و سلطه طلب ترسیم و متاسفانه طی دهه هشتاد و اوائل دهه نود هم با هر نظر کارشناسی و انتقادی دلسوزان کشور به شدت برخورد شد.
✍️سرلشکر صفوی نکته دومی را هم مورد اشاره قرار داد که شاید به معنای اعلام عملی آغاز فصل جدیدی از روند قانونگذاری در کشورمان باشد ، چنانکه سردار صفوی برخلاف اصول ۹۹-۶۲ علی الخصوص اصل ۷۷ قانون اساسی که مجلس را در راس امور می داند تاکید کرد: راهبردهای ایران و همسایگان باید در بالاترین سطح کشور مثل شورای عالی امنیت ملی به تصویب برسد تا پس از آن قابلیت اجرا پیدا کند ، که پیامی جز حذف رسمی حقوق مجلس مندرج در اصل ۷۷ قانون اساسی ندارد.
✍️صفوی در سومین نکته که شاید ماهیتاً از اهمیت ویژه برخوردار باشد فرمود: چینی‌ها آماده اعزام سالی ۵ میلیون گردشگر به ایران هستند . اینکه مبنای ادعای سرلشکر صفوی چیست نمی دانم اما توصیه یا دستور به آماده سازی فضای اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی تا امنیتی کشور برای استقبال و میزبانی از ۵میلیون گردشگر چینی می تواند به ترویج و تحکیم غیر قابل بازگشت فرهنگ و باورهای چینی در کشورمان برساند که قطعاً با توجه به فضای مسلط عرضه و تقاضای چین بر اقتصاد ایران می تواند با تبعات بسیار جدی در چینی سازی ایران بهمراه داشته باشد.
✍️اینکه اظهارات عبداللهیان در خصوص آمادگی ایران برای آغاز مذاکره مستقیم با آمریکا و تاکید دستیار عالی فرمانده کل قوا مبنی بر نقش شورای عالی امنیت ملی بعنوان بالاترین مقام برای تصویب و ابلاغ قراردادهای راهبردی با همسایگان که طبیعتاً می تواند قراردادهای ۲۵ و ۲۰ ساله راهبردی با چین و روسیه را هم شامل شود را آغاز عملی گام دوم در حوزه سیاست خارجه باشد نمی دانم ، اما حذف مجلس هر چند در سطح و اندازه مجلس اقلیتی یازدهم و غیر شفاف سازی معاهدات بین المللی قطعاً به مصلحت ایران نبوده و بیش از پیش به حذف مردم از تدبیر در امور می رساند . امید که توجه به یکدستی بیش از پیش به حذف منافع و مصالح ملی و مردم ایران نرسد. ۵بهمن۰۰

  تعداد بازديدها: 3059
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92102
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.