تاريخ انتشار: 10 ارديبهشت 1401 ساعت 21:51:03
نرخ تورم مذهبی

✍️فیلم گاندی دیروز برای چندمین نوبت از تلویزیون پخش شد که البته ارزش تماشای مجدد را هم داشت. گاندی که در جمع همراهانش انقلاب آرام مهربانی را آغاز و با تحمل مشقات فراوان تا کسب استقلال هندوستان از استعمار بریتانیا پیش برد ، فقر را بدترین چهره خشونت می دانست.
گاندی پس از کسب استقلال هندوستان خطاب به هم مسلکان هندویش که در حمایت از گاندی پرچم هندو در دست داشتند گفت: من مسلمانم ، مسیحیم ، یهودیم ، هندوم ، من فرزند مادر میهن هندوستان هستم.
گاندی خطاب به هندوها تاکید کرد که کارشان موجب نگرانی و دلهره برادران و خواهران مسلمانشان می شود و آنها هم ناچار پرچم خود را در دست می گیرند.
✍️گاندی رهبر استقلال هندوستان از سیطره بریتانیا اما در مهار تعصب کور ناتوان ماند و ناچار از پذیرش مهاجرت بخش بزرگی از مسلمانان هندوستان به یک سمت و هندوها به یک سمت دیگر شد تا کشور پاکستان (سرزمین پاکان) به رهبری محمدعلی جناح تشکیل گردد.
گاندی در هنگام عزیمت به پاکستان جدیدالتاسیس که با هدف اعلام تحکیم برادری در شرف انجام بود توسط جوانی متعصب از پیروان هندو ترور و کشته شد تا مردم هندوستان مستقل از سلطه بریتانیا در قالب دو کشور هند و پاکستان  به تهدید دائمی هم شناخته شوند.
✍️بخش کوتاهی از سخنرانی محمد نجیب الله آخرین رئیس جمهور جمهوری دمکراتیک افغانستان در مورد گروه های سلفی (تکفیری) تحت حمایت محور عربستان- پاکستان شاید مناسب این روزها هم باشد.
نجیب الله در ۱۹۹۲ با پیروزی گروه های مجاهد از ریاست جمهوری برکنار و در ۱۹۹۶ با پیروزی طالبان بر حکومت مجاهدان به دار اویخته شد. نجیب الله در بخشی از سخنرانی مذکور خطاب به رهبران محور عربستان و پاکستان (طالبان و القاعده) می گوید "شما اگر قصد جهاد دارید چرا علیه اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین نمی جنگید؟ چرا به برادر کشی در افغانستان آمده اید؟ چرا برای آزادی قدس از چنگال صهیونیسم جهاد نمی کنید؟ شمادر افغانستان بدنبال چه می گردید؟" اظهاراتی که پس از سی سال و بدنبال توافق جدید اسرائیل با عربستان ، امارات ، بحرین تا ترکیه و پاکستان و حاکمیت مجدد طالبان حتماً قابل تامل است ، نکته جالب اینکه ما هم از داعش مشابه سوالات نجیب الله را داشتیم
✍️اینکه رئیسی در دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری اعلام نرخ تورم ۴۰٪ را ادعای بدخواهان دولتش دانست و نرخ تورم را حدود ۳۰٪ اعلام کرد خیلی مهم نیست اما شاید مناسب باشد مراجع عظام تقلید در محضر باریتعالی و مردم شریف ایران توضیح دهند براساس کدام شاخص های اقتصادی به مبلغ زکات فطره ۴۰ هزار تومان رسیدند؟
*مراجع معظم تقلید بر چه اساس و محاسبه علمی و میدانی نرخ تورم یکساله عید رمضان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ را ۱۰۰٪ دانسته و مبلغ فطره را از ۲۰ هزار تومان ۱۴۰۰ به ۴۰ هزار تومان ۱۴۰۱ افزایش دادند؟
آیا مراجع معظم تقلید در محاسبه نرخ تورم فطره از رمضان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ نرخ تورم اعلامی دولت رئیسی یعنی ۳۰٪ را باور ندارند؟ *آیا مردم شریف و مومن ایران هم به تبعیت از مراجع معظم تقلید در برخورد با ادعای نرخ رشد تورم ۳۰٪ رئیس جمهور باید موضع انکار داشته باشند؟  
✍️اینکه مراجع عظام تقلید بر چه اساس مبلغ فطره را محاسبه و اعلام می کنند حتماً کمافی السابق به قیمت عمومی قوت غالب اکثریت مردم مربوط است اما روند افزایش فطریه از ۱۳۸۴ از مبلغ حدود ۶۰۰ تومان تا ۱۳۸۸ به مبلغ ۱۵۰۰ تومان و ۱۳۹۲ به مبلغ ۳۰۰۰ تومان و ۱۳۹۶ به ۷۰۰۰ تومان یا در ۱۴۰۰ به مبلغ ۲۰۰۰۰ هزار تومان و با رشد ۱۰۰٪ در ۱۴۰۱ افزایش به ۴۰۰۰۰ تومان حتماً به شدت نگران کننده است.
*اینکه براساس شهادت عملی مراجع عظام تقلید هزینه قوت غالب مردم ایران از ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۱ با ۶۶ برابر افزایش داشته است در حالیکه رشد یارانه پرداختی دولت به مردم با افزایش ۰٪ و متوسط حقوق پرداختی به کارکنان و کارگران کشور طی مدت مذکور حداکثر حدود ۸ برابر افزایش داشته است حتماً بهترین توضیح در اثبات گسترش فقر مطلق در کشورمان است.
✍️علم الهدی امام جمعه مشهد اعلام کرد "ما با هر مسلمانی در هرنقطه‌ دنیا مناسبت داریم اما با یک کافر (غیر مسلمان) در درون جامعه خودمان هیچ مناسبتی نداریم. مناسبت‌ ما بر مبنای جغرافیا و خون نیست بلکه برمبنای مسائل دینی‌ است. آنچه ما را به دنیا متصل می‌کند مناسبات دینی و اسلامی ماست."حرف جدیدی نیست و شاید در میدان جنگ شیعیان ذیل پرچم جبهه مقاومت(سپاه قدس) در برابر گروه تکفیری داعش که هر دو متشکل از ملیت های مختلف بودند به شدت نمود یافته باشد جایی که دو لشکر متشکل از معتقدان به دو جریان اعتقادی دینی فارغ از ملیت ، رنگ ، زبان ، پایگاه اجتماعی و حتی باورهای مذهبی در برابر هم صف آرایی کرده و جنگیدند، وضعیتی که با باور مذکور می تواند آغاز بسیاری دیگر باشد. ۱۰اردبعشت۰۱

  تعداد بازديدها: 1905
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92949
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.