تاريخ انتشار: 14 ارديبهشت 1401 ساعت 22:02:02
عدم درک واحد از تشخیص اولویت های اقتصاد

✍️اینکه در شب عید فطر قیمت اقلام پُر مصرفی چون ماکارونی و نان ماشینی به یکباره ره صد ساله را طی کردند حتماً عیدانه دولت به ملت یا به فرمایش بسیاری از ائمه جمعه کیفر الهی ناظر بر افزایش آلودگی اجتماعی است ، بهرحال سفره خالی تر از دیروز مردم به فرمایش ائمه محترم جمعه برخلاف گذشته ارتباطی با دشمنی دشمن و دولت و مجلس خدمتگذار نداشته و مردم باید فکری به حال گناهان خویش کنند.
✍️اینکه برای خروج اقتصاد ملی از ورشکستی فراگیر و فقر مطلق یا فساد ساختاری پایدار و رکود تورمی غیرقابل مهار چه باید کرد یا چه اقدامی می توان داشت قطعاً پاسخی کوتاه ، صریح و ساده نداشته و چنگ زدن به ریسمان هر پاسخ ساده لوحانه نتیجه و دستاوردی جز تعمیق باتلاق اقتصاد ایران نخواهد داشت لذا تشکیل کارگروه های تخصصی اقتصادی با عضویت اقتصاددانان کار بلد آزاد اندیش و غیر آلوده متشکل از شاغلین داخل و خارج از کشور برای بازخوانی شرایط و چرایی اقتصاد ساقط شده ایران اولین گام مقدماتی خواهد بود.
✍️اینکه مقامات موثر کشورمان هرگز از شناخت و درک واحدی از تشخیص اولویت های اقتصاد ورشکسته ، مبتلا به فقر مطلق و به شدت آلوده ایران ندارند حتماً از اولین و دشوارترین مسائل ضروری مراحل برنامه ریزی اقتصادی - اجتماعی ملی است ، چنانکه وقتی حسن روحانی رئیس جمهور سابق در آخرین گزارش تقدیمی دیدار کارگزاران با مقام معظم رهبری در سال ۹۶ با افتخار از مهار و کاهش تورم بیش از ۴۰٪ کشور به نرخ بی سابقه ۹٪ اشاره کرد مقام معظم رهبری ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند دولت در عرصه های مختلف اقتصادی و مهار و کاهش تورم از ۴۰٪ به ۹٪ تاکید فرمودند: دولت باید کاهش نرخ بیکاری یا ایجاد شغل را اولویت خود بداند.
✍️اینکه تورم ۴۰٪ سال ۹۲ چگونه به نرخ بی سابقه ۹٪ در سال ۹۶ رسید و چرا پس از اعلام خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران در کمترین زمان ممکن به حدود ۲۳٪ در ۹۷ و ۳۰٪ در ۹۹ رسید و با استمرار شرایط کرونایی در محدوده ۳۵٪ قرار گرفت حتماً نیازمند درک آثار تحریم های هوشمند آمریکا علیه ایران و ناکارآمدی نهادهای ساختاری اقتصادی است . بهرحال همانطور که رهبری هم در آخرین دیدار دولت روحانی در ۱۴۰۰ و اولین دیدار دولت رئیسی تاکید فرمودند: اولویت اول دولت باید مهار تورم اقتصاد سوز باشد.
✍️علم الهدی امام جمعه مشهد با اشاره به موج گرانی ها اظهار کرد:
* مجلس یک اقدام سریع و قاطعی که باید انجام دهند انجام نمی‌دهند.
* آنها نباید تماشاچی وضع مردم باشند که مردم شب بخوابند و صبح ببینند آب خوردن‌شان دو برابر شده است.
* وقتی اینها تماشاچی شدند شما مردم باید به صحنه بیایید.
✍️آیت الله علم الهدی تاکید کرد.
* عامل گرانی و تنگنای معیشت یک عده سودجوی دلال هستند.
* ولنگاری و بی‌عفتی جامعه در مسئله گرانی و تنگنای معیشت بی‌اثر نیست.
* جریانی می‌خواهد مشهد را به هم بریزد تا کشور را هدف قرار دهد.
✍️آیت الله علم الهدی در بیان اظهارات مذکور دچار تناقض نیست بلکه می تواند متاثر از اجتهاد پویا در درک اثر شرایط زمان و مکان هم باشد . تغییر مسند نشین صندلی ریاست جمهوری از حسن روحانی به ابراهیم رئیسی که به تغییر تحلیل عالمانه بسیاری از ائمه جمعه از کوتاهی ، قصور و بی کفایتی دولت و مجلس در درک عوامل و کنترل گرانی به موضع اعلام تاثیر ولنگاری اجتماعی ، بی حجابی و البته اقدامات دشمن در شکل گیری موج گرانی ها شده است.
✍️اینکه رئیس جمهور با افتخار از بازگشت اقتصاد محروم از درآمد نفتی کشور به روزهای وابستگی به درآمد نفتی می گوید و مورد شماتت و برخورد قرار نمی گیرد مهم نیست ، اما در تناقض آشکار با شعارهای همین دولت برای بازسازی اقتصاد ایران در شرایط تحریم و بدون وابستگی به درآمد نفتی است درآمدی که همواره بعنوان عامل ناکارآمد ساز اقتصاد کار و تولید معرفی می شود ، هر چند همزمان همه با هم از دریافت و انتقال یک دلار نفتی بیشتر به حماسه ابراهیم یاد می کنند. ۱۴اردیبهشت
۰۱

  تعداد بازديدها: 2013
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92986
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.