تاريخ انتشار: 23 ارديبهشت 1401 ساعت 00:15:40
اقدام مقابل این دولت ، جهالت یا عداوت!

✍️اینکه هر صاحب قدرتی در هر لباسی خود را مجاز و محق می داند به مردم توهین و فحاشی کند حرف جدیدی نیست و از فرط تکرار به رویه معمول و عُرف جامعه شناخته می شود. ما مردم ایران هم با سکوت و در بسیاری موارد تمکین خود را مستحق توهین و تحقیر می دانیم اما توهین جدید حجت الاسلام مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم جالب است که مدعی شد "هر اقدامی مقابل این دولت یا از جهالت است یا عداوت" و شاید ما ملت نجیب ایران هم با سکوتمان خود را مستحق توهین و تحقیر بیشتر می دانیم و اعلام می کنیم.
✍️اینکه ما در برابر این سطح توهین به یک ملت ساکتیم بماند اما سکوت و همراهی یا رضایت مراجع قضایی و مدعی العموم که شاید تنها مدعی، عموم باشد حتماً می تواند نسبت به اعاده حقوق و آبروی اکثریت مردم نجیب ایران که این بار توسط اقای مصباحی مقدم جاهل و معاند خوانده شدند اقدام کند که قطعاً با توجه به تجربه گذشته چنین نخواهد شد و اگر مردم در صدد اعاده آبرو و حیثیت خود هستند باید راساً امثال حجت الاسلام مصباحی مقدم را به نحوی شایسته و موثر پاسخ دهند هر چند با روغن لیتری ۸۰هزار تومان و تخم مرغ دانه ای ۳هزار تومان و باگت ۱۰هزار تومانی دیگر انرژی برای پاسخگویی نمی ماند.
✍️اینکه مردم ایران به دلیل سکوت مستمر در برابر این حجم از توهین ، تحقیر مستحق چنین افرادی باشند علی الظاهر حکم دینی و عقلانی هم هست که تا مردمی ظلم را تمکین نکنند ظالم هم قادر به ظلم نخواهد بود و ستمکاری مظلوم کمتر از ظالم نیست البته در مثل مناقشه نیست ، تیمورتاش وزیر دربار مقتدر رضا شاه را که با افتخار ، تبخر و شوقی وصف ناپذیر خطاب به وزرا و مقامات منتظر در تالار پشت درب اتاق رضا شاه اظهار داشت حضرت اشرف با دو لب مبارک به من فرمودند ای پدر سوخته
✍️اینکه افزایش رسمی ۴۰۰٪ - ۳۰۰٪ قیمت برخی اقلام ضروری معیشت خانوار را مردمی سازی یارانه می نامند و ما هنوز خوشحال و شادمانیم که در برابر افزایش قیمتی بیش از این قرارمان ندادند یعنی اگر بیش از مقامات مقصر وضع موجود نباشیم قطعا گناهمان کمتر نیست و می توانیم از امروز با خرید تخم مرغ متکی بر یارانه مردمی ۷۶هزارتومانی بجای تخم مرغ ارز جهانگیری ناکارآمد و مفسده ساز ۱۳هزار تومانی از خوردن نیمروی دو تخم مرغی حدود ده هزار تومانی لذت ببریم.
✍️اینکه با یارانه ۴۵.۵هزار تومان ۸۹ سبد معیشتی شامل ۲کیلو برنج ، ۱کیلو گوشت ، ۲ کیلو مرغ ، ۲ کیلو موز، ۱کیلو ماست ،  ۲ کیلو روغن ، ۱ کیلو چای ، ۱ کیلو شکر و ۱ شانه تخم مرغ را داشت در حالی که یارانه ۴۰۰هزار تومانی مردمی تنها می توان حدود ۱.۷ کیلو گوشت گرفت. اما حذف ارز ترجیحی (جهانگیری) ۴۲۰۰ تومانی علی رغم اینکه تخصیص مفسده ساز ، ناکارآمد و دارای انحراف جدی از جمعیت هدف نامیده می شود بنابر شهادت عملی دولت رئیسی به تنهایی عامل افزایش قیمت ۴۰۰٪ - ۳۰۰٪ روز گذشته اعلام شده است تا باور کنیم به واسطه تخصیص سالانه حدود ۸میلیارد دلار ارز ترجیحی به کالاهای ضروری معیشتی مردم طی چهار سال گذشته از انفجار حداقل ۴۰۰درصدی قیمت کالای اساسی در امان بودیم.
✍️اینکه اجزاء دولت سیزدهم افزایش تدریجی قیمت اقلام مشمول ارز ترجیحی (جهانگیری) را دال بر شکست یا ناکارآمدی طرح مذکور می دانند حتماً با منطق مصباحی مقدم از جهل و عناد با ایران نیست اما می تواند از اندکی لجاجت با هر اقدام دولت قبل و آموزش ناقص علم اقتصاد و تجربه فعالیت موفق تولیدی باشد. بهرحال در دوره مسئولیت دریافت خواهند کرد که قیمت اقلام وارداتی و تولیدی برخوردار از ارز ترجیحی هم مانند تمام تولیدات و کالاهای وارداتی متاثر از نوسانات قیمتی عوامل متعدد موثر در فرایند تولید یا واردات شامل قیمت جهانی ، حقوق گمرکی ، نرخ بهره بانکی ، نرخ مبادله ارزی ، نرخ مالیات ، هزینه معمول و غیرمعمول حمل و نقل ، هزینه حامل های انرژی ، برق و آب ، حقوق و دستمزد ، حق بیمه ، قوانین حمایتی ، ... و افزایش فشار تحریم یکجانبه آمریکا بر اقتصاد ایران بوده است که به سهم خود قادر به ایجاد تغییرات قیمتی محصول نهایی معیشتی قابل عرضه به بازار مصرف طی ۴سال گذشته شد که در برابر انفجار قیمتی ۴۰۰٪ روز گذشته هیچ نیست.
✍️اینکه آشفتگی اقتصاد را به ارز ترجیحی تخصیص به چند قلم کالای ضروری معیشتی بدانند حرفی نیست اما حتی رئیسی هم به خاطر دارد که یارانه جبرانی ۴۵.۵ هزار تومانی احمدی نژاد هم در شرایطی که ارز تخصیصی جهانگیری نبود دقیقاً با مشکلات مشابه درگیر و در پایان دولتش ارزش یارانه پرداختی را به هیچ رساند و رئیسی باید مشخص کند با چه مکانیسمی از ارزش یارانه پرداختی حفاظت خواهد کرد ، هر چند تخصیص مبلغ یارانه به نفر شتر( مشابه دیه) یا نقره ، طلا و دلار می تواند به حفظ ارزش سبد حمایتی منجر گردد. ۲۲اردیبهشت۰۱

  تعداد بازديدها: 1903
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=93052
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.