تاريخ انتشار: 28 خرداد 1401 ساعت 00:07:38
تاکید مراجع تقلید بر خدمت رسانی به مردم وریشه کنی تبعیض وبی عدالتی در جامعه

مراجع عظام تقلید قم در دیدار با رئیس قوه قضائیه ضمن تاکید بر خدمت رسانی به مردم وتلاش درجهت رفع مشکلات وریشه کنی تبعیض وبی عدالتی در جامعه، توصیه‌هایی در باره برخی موضوعات و مشکلات مهم قضائی ارائه نمودند.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه که به قم سفرکرده بود در دومین روز از سفر خود به این شهر روزگذشته با حضور در بیوت حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی و سبحانی با آنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رئیس قوه قضائیه با تاکید بر خدمت رسانی به مردم گفت: باید بدانیم ستون دین مردم می‌باشند و مردم سرافراز ایران در تمامی صحنه‌ها پشتیبان نظام مقدس اسلامی بوده و هستند و در تمام صحنه‌ها حضور فعال دارند از این رو باید در راس امر خدمت به مردم مورد توجه قرار گیرند و مشکلاتشان رفع شود.
ایشان با اشاره به عهد نامه امیرالمومنین (علیه‌السلام) به مالک اشتر منصب قضا و جایگاه قضاوت را بسیار مهم توصیف کرده و افزود: حضرت امیرمومنان علی (علیه اسلام) به مالک اشتر فرمودند: کسانی را برای قضاوت انتخاب کن که در میان مردم افضل باشند و در رفع مشکلات مردم دلسوز و در هنگام اجرای حکم قاطع باشند. از این رو باید کسانی برای قضاوت انتخاب شوند که قاطع‌ترین افراد باشند و قوانین حقوقی را به خوبی بدانند.
این مرجع تقلید در ادامه پشتیبانی از قضات را بسیار ضروری دانسته و یکی از راه‌های اجرای عدالت در جامعه را وجود قضات آگاه و دلسوز بیان نمودو افزود: باید تلاش کرد مشکلات مردم با جدیت حل و فصل شود تا در جامعه تبعیض و بی‌عدالتی ریشه کن شود.
ایشان در ادامه با تاکید بر خدمت رسانی به مردم اضافه کردند: باید بدانیم ستون دین مردم می‌باشند و مردم سرافراز ایران در تمامی صحنه‌ها پشتیبان نظام مقدس اسلامی بوده و هستند و در تمام صحنه‌ها حضور فعال دارند از این رو باید در راس امر خدمت به مردم مورد توجه قرار گیرند و مشکلاتشان رفع شود.
آیت‌الله نوری پیاده سازی آرمان‌های امام راحل را یکی از خواسته‌های مهم مردم و روحانیون بیان نمود و با انتقاد از بعضی نارسایی‌های موجود به مسئله گرفتن دیر کرد در بانک‌ها اشاره نمود و افزود: در اسلام ربا حرام است، نباید جامعه اسلامی بدان گرفتار شود ربا هر جامعه‌ای را به تباهی و گمراهی می‌کشاند و بنده بارها در این رابطه تذکر داده ام.
این مرجع تقلید در پایان با تقدیر از خدمت صورت گرفته در دستگاه قضاء گفت: فکر و اندیشه شما در دستگاه قضا تاثیر گذار بوده و امیدواریم با همین فکر و اندیشه در دستگاه قضا شاهد اجرای عدالت در جامعه باشیم.
ایشان گفت: باید توجه داشت اجرای عدالت در جامعه امری مشکل است ولی نباید از اجرای آن غفلت کرد و دست از تلاش برداشت.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای روزگذشته با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار از برخی اقدامات رئیس قوه قضائیه قدردانی کرده و توصیه‌هایی را در خصوص برخی موضوعات و مشکلات مهم قضائی بیان کرد.
محسنی اژه‌ای همچنین با حضور در بیت حضرات آیت‌الله سبحانی با ایشان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
در جریان این دیدار آیت‌الله سبحانی ضمن قدردانی از اقدامات رئیس دستگاه قضا به بیان مطالب و توصیه‌هایی پیرامون موضوعات مهم و کلان کشور و قوه قضائیه پرداختند.
رئیس قوه قضائیه همچنین باحضور در جلسه جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه،گزارشی از اقدامات وعملکرد دستگاه قضایی ارائه کرد.
اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در محورهای ضرورت برخورد قاطع با ناهنجاری‌های سازمان یافته، ایجاد امنیت روانی برای فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی، نظارت، استفاده از نخبگان، بر خورد با اراذل و اوباش، پیشگیری از وقوع جرائم، گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی، لزوم بازنگری نظام وکالتی، قاطعیت، سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها، مشکلات و آسیب‌های مربوط به زندانیان، لزوم تبیین دست‌آوردها و عملکرد قوه قضائیه برای مردم، استقلال قضات در تصمیم‌گیری‌ها و مبارزه با بی‌حجابی و بی‌عفتی عمومی، به بیان پیشنهادها، انتقادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 1001
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=93378
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.