تاريخ انتشار: 09 تير 1401 ساعت 01:36:07
رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات را به سامانه راداری و پدافند هوایی مجهز می‌کند

کانال 12 تلویزیون اسراییل پس از برگزاری دومین دور نشست دیپلمات‌های اسراییلی، آمریکایی و چهار کشور عضو اتحادیه عرب در بحرین با هدف تقویت همکاری‌ها، از احتمال استقرار رادارهای اسراییلی در امارات و تجهیز عربستان به سامانه پدافند هوایی خبر داد.
کانال 12 تلویزیون اسراییل هدف از این اقدام را مقابله با تهدیدها در منطقه عنوان کرد.این گزارش درحالی منتشر می‌شود که اسراییل، آمریکا و برخی کشورهای عربی در منطقه به دنبال ایجاد یک سپر دفاع موشکی در منطقه‌اند.
روزنامه اورشلیم‌پست در گزارشی نوشت: رادارهای اسرائیلی، احتمالا همراه با سایر سامانه‌های شناسایی هواپیما، بخشی از سیستم دفاع منطقه‌ای خواهد بود که اسرائیل تلاش می‌کند با همراهی ایالات متحده و متحدانش در خلیج فارس ایجاد کند.
برخی از تحلیل‌گران و مقام‌های سیاسی در منطقه، از طرح مشترک نظامی آمریکا و اسرائیل در منطقه به‌عنوان «ناتو خاورمیانه» یاد کرده‌اند.
کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین در گزارشی اعلام کرد که تل‌آویو در انتظار موافقت آمریکا با تجهیز برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی به سامانه پدافند هوایی است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل در نظر دارد برخی کشورهای عربی از جمله عربستان را به سامانه پدافند هوایی مجهز کند و در همین رابطه از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواهد خواست با این مساله موافقت کند.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 819
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=93480
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.