تاريخ انتشار: 08 مهر 1401 ساعت 01:31:05
جرم محبوبیت

✍️اینکه سلبریتی را نماد محبوبیت مردمی فاقد پشتوانه قدرت بدانیم حرف غلطی نیست و اگر مراکز قدرت رسمی قادر به اعطای محبوبیت به افراد یا محبوب سازی افراد در افکار عمومی بودند حتماً از اعطای چنین امتیازی به عناصر فعال و وفادار به قدرت دریغ نمی کردند و ناچار از تحمل برپایی انتخابات حداقلی و منتخبین فاقد پشتوانه مردمی نبودند.
✍️اینکه  برخی ازمسئولان از اظهار یک جمله افرادی فاقد کمترین مسئولیت حکومتی و ساز و کار اعمال قدرت چنین بیاَشوبند که تنها دهها نفر در برنامه های تلویزیونی از توهین ، فحاشی و تخریب دریغ نکنند و برخی خواهان محاکمه و ... باشند یعنی عناصر متکی بر ساز و کار قدرت علی رغم برخورداری از همه لوازم سخت افزاری اما قادر به پنهان سازی آسیب پذیری از ناحیه افراد فوق نیستند.
✍️اینکه جان باختن مهسا امینی دختری که تا چند روز پیش جز اعضای خانواده و حلقه فامیل کسی نمی شناخت ظرف کمتر از یک هفته به هشتکی با بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر رسید و هیچ رسانه معتبری در جهان هفته گذشته را بدون ذکر نام مهسا امینی سپری نکرد یعنی عناصر مرتبط و متصل به ساز و کار قدرت هنوز قادر به درک قدرت نهفته در محبوبیت غیر متکی به قدرت نیستند.
✍️اینکه هنوز نمی دانند راز ابراز محبت شورانگیز و بی منت مردم به امثال دایی تا رامبد  یا در عالم دشوار زندگی به مردی چون حاج قاسم چیست و چرا یک جمله فرمانده محبوب دلها شهید سلیمانی به جان میلیونها انسان می نشیند و البته پشت برخی از ارکان و عناصر قدرت در داخل تا فراسوی مرزها و دفتر رئیس جمهور امریکا را می لرزاند یعنی تا رسیدن به مردم راه درازی در پیش رو دارند و وقتی هنوز خانم فائزه هاشمی نماینده پیشین مجلس را حتی بدون حضور مرحوم آیت الله هاشمی که مفتخر به جانشینی امام خمینی (ره) در فرماندهی کل قوا و فرماندهی کل جنگ بود تهدید حفظ آرامش ، آسایش و امنیت خود می دانند یعنی پشت نام مردانی چون سلیمانی نمی توان پنهان شد.
✍️اینکه عناصر متصل یا وامدار جریان یکدست سازی قدرت به شدت محبوبیت افراد مسئولیت پذیر فاقد مسئولیت را از بزرگترین دشمنان حفظ وضع موجود حلقه قدرت بدانند حرف جدیدی نیست و خدایش رحمت کند مرحوم غلامرضا تختی قهرمان جوانمرد میادین ورزشی و شهید دکتر علی شریعتی معلم جوان دانشگاه و سخنور حسینه ارشاد را که از برجسته ترین نمادهای محبوبیت فاقد ساز و کار قدرت حاکمیت بودند که تحمل نشدند سرنوشتی نزدیک بهم داشتند.
✍️اینکه کسب محبوبیت قابل افتخار است و سرمایه اجتماعی تلقی می شود یا جرم نابخشودنی است که در جهت حفظ وضع موجود باید انکار و تهدید شود حرف جدیدی نیست و حداقل نسل انقلاب خطای بزرگ پهلوی و برخی گروههای سیاسی در برخورد با محبوبیت امام راحل را تجربه کرده و به یاد دارند که با چه نتایجی برای پهلوی و دیگران همراه بود اما متقابلاً رزمندگان و شهدای معظم در تحمل مشقات جنگ بیش از هر چیز متکی بر محبوبیت بی حد و حصر حضرت امام بودند اما فارغ از چنان مفهوم بلندی که شاید قابل تکرار نباشد نباید و نمی توانند توجه و محبت مردم به افراد خاص فاقد قدرت را نادیده بگیرند. ۶مهر۰۱

  تعداد بازديدها: 1828
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=94217
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.