تاريخ انتشار: 11 مهر 1401 ساعت 00:03:48
آمار شهدای حمله تروریستی به مدرسه منطقه شیعه نشین کابل به 35 نفر افزایش یافت

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد تعداد جان باختگان انفجار تروریستی روز جمعه در یک مرکز آموزشی در کابل به 35 نفر افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این منبع سازمان ملل اعلام کرد که در حمله روز جمعه به مرکز برگزاری آزمون کنکور آزمایشی در کابل، بیش از 80 نفر نیز مجروح شده‌اند.مهاجم انتحاری صبح روز جمعه پس از تیراندازی به سوی محافظ مرکز آموزشی کاج در منطقه «نقاش» در غرب کابل وارد یکی از سالن‌ها برگزاری کنکور آزمایشی شده و مواد همراهش را منفجر کرد.براساس گزارش‌ها بیشتر شهدا و زخمی‌ها، دانش‌آموزان دختر هستند.
به گزارش ایرنا، صبح روز جمعه تعدادی از دختران و پسران نوجوان و جوان افغانستان با شوق و ذوق فراوان و امید به ادامه تحصیل با وجود شرایط اسفناک در این کشور جنگ زده، در جلسه کنکور آزمایشی در کابل حضور یافتند اما بجای مرکب، برگه‌های امتحانی را با خون خود نوشتند و قربانی ترور شدند.
گروه تروریستی داعش مسئولیت این جنایت را برعهده گرفته است. پیش از این نیز داعش چندین حمله به منطقه شیعه نشین دشت برچی در غرب کابل را به عهده گرفته بود.
این انفجار هولناک، موجی از محکومیت جهانی از جمله از جانب جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل را بدنبال داشت و جامعه جهانی بار دیگر از مقامات حکومت طالبان که مدعی برقراری امنیت در افغانستان هستند، خواستار عمل به این وعده‌ها شدند.
شورای امنیت خواستار محاکمه عاملان جنایت شد
شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به حمله به آموزشگاه کاج در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد، واکنش نشان داد.شورای امنیت سازمان ملل دیروزدر بیانیه‌ای حمله به دانش‌آموزان در غرب کابل را هولناک توصیف کرد.
شورای امنیت سازمان ملل همچنین خواستار پاسخگویی عاملان، سازمان‌دهند‌گان، تامین‌کنندگان مالی و حامیان این اقدامات تروریستی شده و بر محاکمه آنان تاکید کرده است.اعضای این شورا ضمن ابراز نگرانی در مورد پیامدهای حملات علیه مدارس، بر ایمنی دانش‌آموزان و توانایی آنان برای بهره‌ وری از آموزش تاکید کردند.
اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید کرده‌اند که تروریسم در همه اشکال آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است و‌ کشورها باید مطابق به قوانین بین‌المللی با این‌ پدیده مبارزه کنند.
دوستُم: نوجوانان هزاره توسط انتحاری‌های طالبان و حقانی قتل عام شدند
عبدالرشید دوستُم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان به حمله‌ تروریستی به مرکز آموزشی کاج در منطقه‌ دشت برچی شهر کابل واکنش نشان داده و آن را قتل عام خواند. وی در توییترش نوشته است که کودکان هزاره توسط انتحاری‌های طالبان و شبکه حقانی کشته شده‌اند.
او نوشته است: «بار دیگر کودکان معصوم هزاره در داخل یک مرکز آموزشی در غرب کابل به گونه دسته‌جمعی توسط انتحاریون بدون لجام گروه‌های تروریستی طالب-حقانی که به گونه غاصبانه خود را بر مقدرات مردم حاکم ساخته اند، قتل عام شدند.
دوستم تاکید کرده است که خون این کودکان معصوم بی‌پاسخ نمی‌ماند.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 455
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=94239
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.