تاريخ انتشار: 01 آذر 1401 ساعت 21:32:04
با لشکر مخلص خدا

حضور خیل عظیم مردم در مراسم تشییع پیکرهای پاک شهدای بسیجی در مشهد و اصفهان و شهرهای دیگر که به دست آدم‌کشان در خون خود غلطیدند، قدردان بودن ملت ایران نسبت به مدافعان امنیت کشور را با شفافیت نشان داد. رخ دادن این واقعه در آستانه هفته بسیج، به این اقدام حماسی مردم مفهوم والائی داده است که باید همگان را به یاد آوردن خدمات کم‌نظیر این لشکر مخلص خدا تشویق کند.
توصیف بسیار زیبای امام خمینی از بسیج که آن را «لشکر مخلص خدا» نامید، نه فقط در دوران دفاع مقدس بلکه در تمام دوران‌ها، بر این مجموعه فداکار صادق و منطبق است. شاید افرادی باشند که دلاوری‌ها و فداکاری‌های بسیجیان در دفاع مقدس را به یاد نداشته باشند ولی باید به این واقعیت توجه کنند که ماندگاری ایران و سالم ماندن آن از طمع‌های تجزیه‌ طلبان که برای پاره پاره کردن این کشور به پنج استان لشکرکشی کردند را مرهون فداکاری‌های تمام نیروهای مسلح و جانبازی‌های بسیجیان در کنار آنان هستیم.
عنوان «لشکر مخلص خدا» که امام خمینی به بسیجیان دادند، علاوه بر جنبه توصیفی، جنبه تعلیمی و توصیه‌ای هم دارد. در این جنبه، منظور امام اینست که بسیجیان همواره اخلاص را سرمایه اصلی خود بدانند و برای تقویت و عمق بخشیدن به آن تلاش کنند. برخورداری از سرمایه اخلاص موجب می‌شود که بسیجیان برای خدا کار کنند و با این ویژگی ممتاز، بندگی خدا را بر هر چیز دیگری ترجیح بدهند. اقتضای بندگی خدا اینست که خدمت کردن به بندگان خدا را عبادت می‌دانند و آن را با چیز دیگری عوض نمی‌کنند و در این مسیر، ناملایمات را تحمل می‌نمایند.
از زمانی که بسیج مردمی با ابتکار بنیانگزار نظام جمهوری اسلامی تاسیس شد، ویژگی برای خدا کار کردن و در خدمت مردم و میهن بودن در کلیت این مجموعه حفظ شده است. بسیجیان علاوه بر صحنه‌های دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف دیگر با تمام توان در خدمت کشور و مردم بوده‌اند و در این مسیر از هیچگونه فداکاری دریغ نورزیدند هرچند با ناملایمات و ناجوانمردی‌ها و بی‌انصافی‌‌های زیادی نیز مواجه شدند.
این واقعیت را به درستی می‌توان درک کرد که افرادی در مجموعه‌های مختلف، عاری از اخلاص درصدد سوء‌استفاده‌های شخصی از موقعیت‌ها و جایگاه‌های خود برمی‌آیند. این ناخالصی‌ها را در تمام اقشار می‌توان یافت ولی وجود چنین چیزی هرگز نمی‌تواند مجوزی برای زیر سوال بردن خود مجموعه‌ها باشد. در شرایط حساس کنونی، افرادی دیده می‌شوند که با قلم و یا با سخن خود از طریق متمرکز شدن بر سخنان یا رفتار بعضی افراد منتسب به سپاه یا بسیج و یا نیروی انتظامی تلاش می‌کنند اصل و اساس این مجموعه‌ها را زیر سوال ببرند. این، یک اشتباه و خطای راهبردی خطرناک است، زیرا کشور به این نیروها برای حفاظت از امنیت نیاز دارد و تضعیف آنها قطعاً به زیان کشور و منافع ملی است.
این درست است که راه اصلی پایان دادن به نارضایتی‌هائی که موجب اعتراضات شده‌اند حل مشکلات اقتصادی و رعایت آزادی‌های مشروع و حقوق شهروندی آحاد مردم است ولی این واقعیت را هم باید پذیرفت که عده‌ای نیز با سوء‌استفاده از شرایط کنونی و با سوار شدن بر موج برخاسته از اعتراضات، در حال اخلال در امنیت و ضربه وارد ساختن به اعتبار کشور هستند که کارشان هیچ ربطی به نارضایتی‌ها ندارد. هماهنگی کم‌سابقه دشمنان خارجی ملت ایران در حمایت سیاسی و به ویژه تبلیغاتی آنها از اغتشاشگران که از طریق شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای صورت می‌گیرد، کاملاً نشان می‌دهد که این جماعت با اصل و اساس کشور و نظام درافتاده‌اند و همه باید در برابر آنها با تمام توان بایستیم و از نیروهای حافظ امنیت برای دفع شر اشرار حمایت کنیم.
اینکه امسال هفته بسیج با اغتشاشات و ایستادگی و فداکاری‌های ستودنی بسیجیان در برابر آن همزمان شده، باید برای همگان نشانه‌ای برای لزوم قدردانی از این لشکر مخلص خدا باشد. همه باید به توصیه‌های دلسوزانه امام خمینی، چه درباره بسیج و چه به خود بسیج، توجه عمیق نموده و به آنها عمل کنیم. توصیه به بسیج برای خالص ماندن و توصیه به عموم برای قدردانی از فداکاری‌های این لشکر مخلص خدا.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 504
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=94661
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.