تاريخ انتشار: 13 بهمن 1401 ساعت 00:47:41
به خدای خودمان بازگردیم

برای بهبود اوضاع و کارآمدی نظام اسلامی در مرحله نخست باید به خدای خودمان برگردیم ، خدایی که تاویل پذیر نیست و هرگز اسیر مخلوقاتش نمی شود ، به مکتب پیامبر و امامان معصوم خودمان که در عین آسمانی بودن ، زمینی هستند و حاکمیت شان با رای ، رضایت و مقبولیت مردم ، مشروعیت پیدا می کند و اجازه هیچگونه سوء استفاده و تحریف از خود به سوداگران ریاست و دلالان قدرت نمی دهند.

جماران: مرحوم شیخ علی صفائی حائری جمله کوتاهی دارد و می گوید؛ " ما به جای آن که رنگ خدا را گرفته باشیم ، به خدا رنگ زده ایم..."  ( عین صاد ، تربیت کودک ، ص 13 )

اما ای کاش به همین مقدار بسنده می کردیم که نکردیم ، بلکه بعضی از ماها که به جریان انحرافی تمایل داشتند پافراتر گذاشته و حتی برای خدا تعیین تکلیف نمودند و تحدیدش کردند و گفتند که " بدون احمدی نژاد هرگز به بهشت نمی رویم."

اتفاقا امروز همین تفکر ، ریشه در اکثر  مشکلات کشور ، مردم  و ناکارآمدی نظام دارد ، چون رسوبات فکری اینها در لایه های گوناگون جامعه از جمله عرصه های مدیریتی و حاکمیتی نفوذ و حضور پیدا کرده و پیروانشان همچنان با جرات و جسارت و با زبانحال  ادعای خدایی می کنند و هیچ حق ، حقوقی ، نظری و اراده ای برای مردم نمی پسندند و خیال می کنند قیم علی الاطلاق انسان ها هستند و مردم نیز عبد و نوکر حلقه بگوش آنها.

مضافاً به اینکه اینها علاوه بر خدا ، چهره پیامبر و امامان معصوم را نیز رنگ کاری کردند و به آن صورتی که دوست داشتند و دارند به تصویر کشیدند.

برای بهبود اوضاع و کارآمدی نظام اسلامی در مرحله نخست باید به خدای خودمان برگردیم ، خدایی که تاویل پذیر نیست و هرگز اسیر مخلوقاتش نمی شود ، به مکتب  پیامبر  و امامان معصوم خودمان که در عین آسمانی بودن ، زمینی  هستند و  حاکمیت شان با رای ، رضایت و مقبولیت مردم ، مشروعیت پیدا می کند و اجازه هیچگونه سوء استفاده و تحریف از خود به سوداگران ریاست  و دلالان قدرت نمی دهند.

در نگاه خدای ، پیامبر و امامان ما ، زور ، تحمیل ،  تحقیر و خشونت نسبت به توده مردم معنا و مفهومی ندارد ، چنانکه امام ششم حضرت صادق آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین در جمله ای می فرماید:

"بر مردم فشار نیاورید! آیا نمی دانید که روش حکومت داری و اداره امور بنی امیه به زور شمشیر ، فشار و ستم بود اما امامت ، ولایت  و تدبیر حکومت ما به نرمی ، مهربانی ، متانت ، مدارا ، حسن معاشرت ، پاکدامنی و تلاش است؟ پس جوری تلاش کنید که مردم از دین و مذهب و سیاست شما استقبال کرده و به آن تمایل پیدا کنند. (وسائل ج۱۱ ص۴۳۰)

در انقلاب و نظام اسلامی ما  ، خدای  بنیانگذاران آن با خدای سردمداران جریان انحرافی از زمین تا آسمان فرق و فاصله دارد ، چنانکه پیامبر و امام معصوم شأن نیز چنین است. پس ما تا خیلی دیر نشده ناچاریم به خدای ، پیامبر ، امام و مکتب خمینی کبیر و حواریون او برگردیم در غیر این صورت ، آینده بسیار نگران کننده خواهد بود. این تقدیر و اراده ی  خدای خودمان است و هیچ گریزی از آن نیست ، جل جلاله و عظم شآنه.

  تعداد بازديدها: 982
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95320
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.