تاريخ انتشار: 13 بهمن 1401 ساعت 19:38:45
آمریکا آماده ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم با ایران است

 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگویی با اشاره به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، تاکید کرد که دیپلماسی بهترین راه حل‌وفصل‌مسئله توافق هسته‌ای است.
رابرت مالی در گفتگویی با شبکه "بی‌بی‌سی" درباره تعامل با ایران بر سر مسئله برنامه هسته‌ای آن، گفت که "اگر روش‌های دیپلماتیک و مذاکراتی میان دو طرف در زمینه توافق هسته‌ای کارآمد نباشد، گزینه نظامی به بحث گذاشته می‌شو" که به گفته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، "آخرین چاره" است.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین اظهار داشت: ما آماده ازسرگیری گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران هستیم اما در انجام دادن اقداماتی دیگر برای محدود ساختن برنامه هسته‌ای ایران تردید نخواهیم کرد.
مالی با وجود این که مقامات ایرانی تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد، مدعی شد: ایران بسیار به در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده در سطح تولید یک بمب اتمی نزدیک است.
وی با اشاره به خروج دولت دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای در سال 2018 میلادی (1397) گفت: ما با وضعیت بسیار خطرناکی در نتیجه تصمیم نامعقول دولت قبلی برای خروج از توافقی که کارآمد بود مواجه شدیم.
وی همچنین درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران گفت: شکی نیست که برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت کرده است. این جای سوال ندارد.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 580
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95331
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.