تاريخ انتشار: 10 اسفند 1401 ساعت 01:40:18
از پیاز روحانی تا پیاز رئیسی

✍️اینکه سردار قالیباف رئیس مجلس اعلام کرد "افتخار مجلس این است که شرایط فعلی(ارزی) کشور را ۴۰ روز قبل پیش‌بینی و بسته پیشنهادی خود را به رئیس‌جمهور منتقل کرده است" شاید تلاش جریان متصل به رئیس مجلس برای یادآوری به دو نکته کلیدی باشد. اولاً چیزی به اتمام قطعی دوران ماه عسل یکدست سازی نمانده است و از هم اکنون جریان‌های ائتلاف در صدد برائت و تطهیر از دولت هستند. ثانیاً عامل وضعیت فاجعه بار ارزی امروز را به بی توجهی و ناتوانی دولت نسبت داده و خود را گزینه جایگزین بنامند. اما ایکاش رئیسی می توانست به قصد آگاهی ملت در مورد ادعایی که رئیس مجلس دارد نسبت به انتشار بسته پیشنهادی مذکور اقدام تا مردم هم ضمن اشراف بر برداشتی که دولت - مجلس از ماهیت مسائل، مشکلات و راهکارهای اقتصادی دارند راساً برای حفاظت خود و خانواده در صدد چاره جویی باشند. ایکاش رئیسی و اعضای دولتش می توانستند صادقانه در برابر مردم قرار گرفته از دلائل بی توجهی، ناتوانی تا لجاجت دولت نسبت به بسته پیشنهادی مجلس یا سستی موارد مندرج در بسته پیشنهادی ادعایی قالیباف اشاره کنند.
✍️اینکه در دوره شیخ روحانی نظریه پردازان اقتصادی چون حجت عبدالمالکی وزیر سابق کار و تامین اجتماعی رئیسی و دبیر فعلی شورای عالی مناطق آزاد تجاری که به نظریه پرداز ایران ۱۶۰میلیون نفره هم شناخته می شوند در دوران نقد شیخ حسن روحانی رئیس جمهور سابق و دولتش بر ادعای تنظیم و مدیریت قطعی بازار دلار روی ۴۰۰۰ تومان با تزریق صرفاً ۳۰۰میلیون دلار تاکید می کرد شاید به این معناست که امروز تزریق ۷۰۰میلیون دلاری یکشنبه بانک مرکزی که تنها با یک نوسان کوچک ۴هزار تومانی دلار همراه شد به ناکجا آباد رفته و منابع ارزی بسیار محدود کشور را در چشم بر هم زدنی به باد دادند یا اصولاً چون تمام ادوار گذشته در تشخیص مسئله و راهکار خطا کرده و در گِل مانده اند.
✍️اینکه همزمان با تحویل سفارت افغانستان در تهران به طالبان باید شاهد رفتار مملو از خباثت و خشونت نیروهای طالبان در به اسارت گرفتن یکی از نیروهای مرزبانی ایران در مرز میلک باشیم که دقیقاً یادآور صحنه اسارت شهید شهید حججی بدست نیروهای داعش است و به هیچ مقامی در ابران حتی به اندازه اظهار یک تاسف ساده بر نخورده است یعنی بعد از موضع ضد ایرانی مقامات عراق و دشوارسازی تامین و انتقال دلار از بیروت و بغداد علی الظاهر حالا تنها روزنه امید دولت در تامین دلار قاچاق به خیابانهای کابل تا مزار شریف محدود شده است و طالبان می‌تواند در مقابل چنین سخاوتی به اتخاذ هر رفتاری با ایران اقدام کند.
✍️اینکه رئیسی فرمودند"ببینید اینها نتوانستند زندگی مردم را اداره کنند، همه مشکلات را به نام تحریم‌ها تمام کردند در صورتیکه مرغ و تخم مرغ چه ربطی به تحریم‌ها دارد، جوجه کُشیها چه ربطی به تحریم‌ها، پیلز چه ربطی داره به تحریمها، ببینید خیلی از مشکلات مردم ربطی به تحریم‌ها ندارد، نوعی بی تدبیری است، بی تدبیری دولت الان بر هیچ کس پوشیده نیست" مربوط به پیاز ۵۰ - ۳۵ هزار تومان و مرغ قطعه بندی ۹۰هزار تومان این روزها نیست بلکه اظهارات تبلیغات انتخاباتی آیت الله رئیسی در اردیبهشت ۱۴۰۰ و با اشاره به پیاز ۳۵۰۰ و مرغ ۲۴هزار تومانی دولت شیخ حسن روحانی است و الا در این روزها همه تریبون داران رسمی می دانند که ریشه مشکلات از تحریمهای ظالمانه دشمنان است و همانطور که برخی از امامان جمعه مانند آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران فرمودند: بابد مردم با دست به دعا برداشتن در جهت رفع مشکلات گام بردارند. ۱۰ اسفند

  تعداد بازديدها: 1258
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95570
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.