تاريخ انتشار: 17 اسفند 1401 ساعت 01:19:23
آقای جبلی جای خجالت ندارد؟

آقای جبلی شما خودتان نام این کار را چه می نهید؟ واقعا از امام و شهدا و از دلدادگان جهانی امام خجالت نمی کشید، نکند همان کسانی که پیر روشن ضمیر جماران خطر نفوذشان را در انقلاب گوشزد فرموده بود در ارکان تصمیم گیری های کلان فرهنگی رسوخ کرده و «پروژه ی امام زدایی را به دست عناصر بی تدبیر و غفلت زده به پیش می برند؟!

جماران: ​در آستانه ی نیمه شعبان سال پیش، سرود سلام فرمانده از صدا وسیما پخش و به سرعت به همت دستگاه های فرهنگی و غیره آن، فراگیر گردیده و حتی در برخی کشورهای اسلامی نیز برگردان و همخوانی شد.

اما بلافاصله پس از انتشار، یک انتقاد پر رنگ متوجه سرود گردید. عدم اشاره به نام معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (س)، آن هم در جایی که اسم چندین شخصیت دیگر که سهم هیچکدام از ایشان، در زمینه سازی ظهور به اندازه سهم امام راحل نیست، به چشم می خورد!

بعدها شنیده شد که این نقیصه که به سرعت به یک گلایه ی عمومی تبدیل گردید مورد انتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی هم قرار گرفته و معظم له نسبت به عدم توجه به نام امام‌ خمینی انتقاد فرموده اند.

این گلایه از سوی برخی دیگر از دلسوزان، به دست اندرکاران سرود و مسؤلان سازمان تبلیغات اسلامی نیز منعکس گردید که همگی آنها ضمن اذعان و اعتراف به اشتباه، قول جبران آن را در کارهای بعدی دادند اما مع الاسف دیروز که سرود جدید سلام فرمانده منتشر شد، شاهد بودیم که دوباره نام مبارک امام‌ خمینی غایب بزرگ این سرود است!براستی اسم این اتفاق را چه می توان گذاشت؟ اهمال،غفلت،بی تدبیری یا عناد؟!

جالب آنکه یکی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی از این «اغفال مجدد» (که دیگر نمی توان آن را اغفال نامید و باید به دنبال واژه های بهتری برای بیان آن بود) اظهار تأسف کرده و مسئولیت را متوجه مسئولان مسجد جمکران نموده و حتی مدعی است که این نکته را به آنان گوشزد کرده است. 

واقعا اگر این خبط از تولیت مسجد جمکران سر زده که باید برای این حد از «نمک نشناسی» اسم و عنوانی جدید یافت. 

اما باز هم بی توجهی صدا و سیما در این میانه قابل چشم پوشی نیست. 

راستی! آقای جبلی شما خودتان نام این کار را چه می نهید؟ واقعا از امام و شهدا و از دلدادگان جهانی امام خجالت نمی کشید، نکند همان کسانی که پیر روشن ضمیر جماران خطر نفوذشان را در انقلاب گوشزد فرموده بود در ارکان تصمیم گیری های کلان فرهنگی رسوخ کرده و «پروژه ی امام زدایی را به دست عناصر بی تدبیر و غفلت زده به پیش می برند؟!

راستی آیا نباید همه عاشقان امام با صدای بلند نسبت به این اجحاف بزرگ فریاد برآورند؟ راستی آیا مسئولان و متولیان امر، از کاری که می کنند احساس گناه نمی کنند؟ و آیا می شود پذیرفت که در انقلابی که هر چه دارد از برکت نام امام است این مقدار نسبت به نام امام اغفال صورت پذیرد؟

کافی است لحظه ای فکر کنید که نام های لازم الاحترام دیگر در این سرود فراموش شده بود، در آن صورت چه به روزگار صدا و سیما و سازمان تبلیغات می آوردند؟!

اینکه دائما یادشان برود که نام امام را در سرودها تکرار کنند و عکس امام را منتشر کنند و از طرفی حرم امام را حذف کنند، آیا می تواند اتفاقی باشد؟

این نگرانی وقتی عمیق تر و جدی تر می گردد که مشاهده می شود حذف نام امام منحصر به این کار نیست و مدتهاست پروژه ی حذف مطالب مربوط به امام از صدا وسیما کلید خورده است.

البته باید همگان بدانند که این امور تنها آبروی این مدعیان را می برد و نام بلند خمینی کبیر با چنین اقداماتی نه تنها کم رنگ نمی شود بلکه شعاع نورانی آن چون آفتاب عالم تاب، همه ی افق ها را درنوردیده و قلوب عاشقان حقیقت را مسخّر خویش ساخته است، حتی اگر از او در رسانه ی شما، نامی برده نشود ولی فرزندان روح الله، در جبهه مقاومت در نسخه ی لبنانی سرود سلام فرمانده، صلا می دهند که: بخطّ روح الله والله ،اِنّا علی العهد....

  تعداد بازديدها: 490
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95629
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.