تاريخ انتشار: 18 اسفند 1401 ساعت 23:48:01
معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی: مسمومیت دانش آموزان دختر در هیچ مرامی پذیرفتنی نیست/ بُعد پزشکی این مسأله باید خیلی دقیق بررسی و پیشگیری شود/ مسئولین امنیتی برخورد بازدارنده و روشن گرانه برای مردم و افکار عمومی داشته باشند

دکتر محمدعلی محققی، معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی، در واکنش به مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر به جماران گفت: هر انسان، گروه، جریان سیاسی و یا مجموعه ای که عامدا و عالما این کار را انجام بدهد و باعث ارعاب و وحشت در جامعه و صدمه به فرزندان و عزیزان ما در مدرسه شود، هم خیانت و جنایت و هم غیر اخلاقی و غیر انسانی است؛ نفس کار بسیار پلید و زشت است و در هیچ مرامی پذیرفتنی نیست.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی با تأکید بر اینکه مسمومیت دانش آموزان دختر در هیچ مرامی پذیرفتنی نیست، گفت: این مطلب هرچه باشد به اندازه اپسیلونی از آن فاجعه شیمیایی نیست که در جنگ پیش آمد. در دوره جنگ تحمیلی ما با دست خالی و نداشتن امکانات همه ابعادش را روشن و با همه وجود آن را کنترل کردیم؛ و صیانتی برای رزمندگان اسلام و بعدها مردم شهرها ایجاد شد. لذا بُعد پزشکی این مسأله باید خیلی دقیق بررسی و پیشگیری شود.

دکتر محمدعلی محققی، در گفت و گو با خبرنگار جماران با اشاره به اطلاعات رسانه ای نامنظم از مسمومیت های دختران دانش آموز، اظهار داشت: اول در مورد نفس کار باید بگویم که هر انسان، گروه، جریان سیاسی و یا مجموعه ای که عامدا و عالما این کار را انجام بدهد و باعث ارعاب و وحشت در جامعه و صدمه به فرزندان و عزیزان ما در مدرسه شود، هم خیانت و جنایت و هم غیر اخلاقی و غیر انسانی است؛ نفس کار بسیار پلید و زشت است و در هیچ مرامی پذیرفتنی نیست.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی افزود: اما کسانی که اخبار را بزرگنمایی کرده اند، نسبت های ناروا به جمهوری اسلامی داده اند و یا بهره برداری سیاسی و رسانه ای کرده اند، کارهای نادرستی انجام داده اند. این مطلب هرچه باشد به اندازه اپسیلونی از آن فاجعه شیمیایی نیست که در جنگ پیش آمد. در دوره جنگ تحمیلی ما با دست خالی و نداشتن امکانات همه ابعادش را روشن و با همه وجود آن را کنترل کردیم؛ و صیانتی برای رزمندگان اسلام و بعدها مردم شهرها ایجاد شد. لذا بُعد پزشکی این مسأله باید خیلی دقیق بررسی و پیشگیری شود.

وی گفت: یک بعد امنیتی هم دارد که مسئولین امنیتی باید به وظیفه خودشان عمل و با کسانی که خاطی هستند و این محمل را برای بهره های سیاسی انتخاب کرده اند، برخورد قانونی کنند. من معتقد به برخوردهای خیلی خشن و تند نیستم ولی برخورد بازدارنده و روشن گرانه برای مردم و افکار عمومی شود با کسانی که پشت پرده ها هستند و این نوع طرح های خبیث را طراحی و اجرا می کنند.

محققی در پایان تأکید کرد: این سه بُعد را اشاره می کنم ولی حقیقتا من صاحبنظر بحث نیستم و باید از مسئولین وزارت بهداشت سؤال شود چه موادی استفاده می شود؟ چه روشی به کار برده می شود؟ و راه پیشگیری از آن چیست؟ اگر خدای ناخواسته اتفاق افتاد کسانی که در نزدیک ترین محل به آسیب دیده ها هستند، چه وظایفی دارند؟ مراکز بیمارستانی هم وظایفشان را عمل کنند تا ان شاء الله این مشکل به زودی برطرف شود.

  تعداد بازديدها: 460
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95640
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.