تاريخ انتشار: 20 اسفند 1401 ساعت 22:46:08
لاپید: مسیر کنونی اسرائیل به نابودی ختم خواهد شد

رهبر معارضان کابینه «بنیامین نتانیاهو» ضمن ارائه پیشنهاد نوشتن یک قانون جدید برای رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که سیاست‌های یک‌جانبه کابینه، موجب «نابودی اسرائیل» خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر معارضان کابینه «بنیامین نتانیاهو» صبح جمعه با انتشار مطلبی در صفحه فیس‌بوک خود خطوطی کلی برای پایان بحران قضایی را ارائه و تصریح کرد که سیاست‌های یک‌جانبه موجب نابودی رژیم خواهد شد.
طبق گزارش شبکه خبری «آی‌24»، لاپید نوشت: باید به کشور اسرائیل اساس و بنیان جدیدی دهیم. اکثریت شهروندان اسرائیلی، از همه طیف‌های سیاسی، درک می‌کنند که مسیر کنونی به نابودی می‌انجامد.
لاپید درباره اصلاح قانون اساسی اذعان کرد: قانون اساسی اسرائیل براساس اعلامیه استقلال نه تنها توجیه اخلاقی و معنوی است، بلکه تنها چیزی است که ما را از بحران وحشتناکی که در آن گرفتار شده‌ایم خارج می‌کند. با نزدیک شدن به هفتاد و پنجمین سال استقلال اسرائیل، ما باید جلوی حوادث ویرانگری را بگیریم که این روزها درحال وقوع است؛ این بحران را فرصتی برای نشستن دور هم برای نوشتن قانون اساسی خود بدانیم.
اخیرا «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی از او و «بنی گانتز» به عنوان رهبران ائتلاف معارض خواسته بود تا با پایان دادن به تظاهرات خیابانی، به میز گفت‌وگو با جناح راست حاکم بیایند. هرتزوک ضمن هشدار به وخامت اوضاع گفت: به نقطه بی‌بازگشت رسیده ایم.
لاپید و گانتز نیز طی بیانیه مشترک در پاسخ به اظهارات هرتزوک، اعلام کردند: تمام تلاش‌های ما برای وحدت اسرائیل با نادیده‌گرفته‌شدن و رد مواجه شده است. اسرائیل در آستانه یک وضعیت اضطراری قرار دارد و نتانیاهو از توقف این شرایط، خودداری می‌کند.

  تعداد بازديدها: 420
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95658
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.