تاريخ انتشار: 20 اسفند 1401 ساعت 22:52:32
سازمان ملل: دو سوم جمعیت افغانستان برای زنده ماندن به کمک فوری نیاز دارند

سازمان ملل متحد اعلام کرد درحالی روند درخواست بسته کمکی 4.6 میلیارد دلاری را برای به بیش از 23 میلیون تن در افغانستان را آغاز کرده که دو سوم جمعیت افغانستان (حدود 28 میلیون) تن برای زنده ماندن به کمک فوری نیاز دارند.
رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان، در نشست شورای امنیت ملل متحد گفت که این سازمان بزرگترین درخواست کمک خود را برای افغانستان مطرح کرده است و در سال جاری، 4.6 میلیارد دلار برای ارایه کمک به افغانستان مورد نیاز است اما رفتار طالبان با زنان باعث شده تا کشورها علاقه‌ای برای کمک به این کشور نداشته باشند.
این فراخوان پس از هفته‌ها بحث‌ در مورد تعلیق یا کاهش سطح عملیات‌های بشردوستانه در افغانستان، روز پنج‌شنبه، 18 اسفند، راه‌اندازی شد. سازمان ملل گفته است که تا شش ماه آینده در مورد روند عملیاتی برنامه‌های بشردوستانه‌اش نیز تصمیم می‌گیرد.
در فراخوان سازمان ملل آمده است: "ممنوعیت مشارکت زنان در واکنش‌های بشردوستانه عواقب مخرب و طولانی‌مدتی برای همه افراد نیازمند، به‌ویژه زنان و دختران که هم‌اکنون آسیب‌پذیرترین اعضای جامعه هستند، خواهد داشت."
در پایان نشست شورای امنیت ملل متحد تعدادی از اعضای این شورا، دریک نشست خبری از حکومت سرپرست افغانستان خواستند که بی‌درنگ تصمیم‌های خود را برگردانند واجازه دهند زنان ودختران به کار و تحصیل دسترسی داشته باشند.
نشست شورای امنیت درحالی برگزار شده است که قرار است به‌زودی ماموریت دفترهیات نمایندگی سازمان ملل در افغانستان به پایان برسد واعضای شورا همچنین از تمدید این ماموریت در افغانستان اعلام حمایت کردند.
گفتنی ‌است که سال گذشته سازمان ملل برای پاسخ به بحران بشردوستانه در افغانستان، 4.6 میلیارد دلار درخواست کرده بود که 59 درصد از آن توسط کمک‌کنندگان تامین شد.این فراخوان اما پس از منع آموزش و کار زنان ازسوی طالبان، توسط ملل متحد متوقف و به رفع این محدودیت‌ها مشروط شد.

*جمهوری اسلامی
 

  تعداد بازديدها: 438
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95659
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.