تاريخ انتشار: 21 اسفند 1401 ساعت 00:01:36
نتانیاهو: موضع امریکا و اروپا در باره ایران تغییر کرده / رفتن به فرودگاه با بالگرد به دلیل تجمع مخالفان

نتانیاهو: نیازمند روش شدیدتر و جدی‌تری در برابر ایران هستیم. این موضوع، محور دیدار من با نخست وزیر ایتالیا در سفر به رم است.

بنیامین نتانیاهو  گفت در چند ماه اخیر در تغییر در مواضع امریکا و کشورهای غرب اروپا را در برابر ایران، لمس کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، نخست وزیر اسرائی این سخن را در دیدار وزیر دفاع امریکا مطرح کرد. وزیر دفاع امریکا در سفر به منطقه، پنجشنبه به اسرائیل رفت.

نتانیاهو دیروز پنجشنبه افزود: نیازمند روش شدیدتر و جدی تری در برابر ایران هستیم. این موضوع، محور دیدار من با نخست وزیر ایتالیا در سفر به رم است.
نتانیاهو ادامه داد با امریکا درباره منع ایران از کسب سلاح هسته ای توافق داریم.

"لوید اوستن" وزیر دفاع امریکا هم در اسرائیل گفت: تحول خطرناک ایران در غنی سازی اورانیوم باعث نگرانی است.

او در نشست مشترک با همتای اسرائیلی (یوآف گالانت) تاکید کرد جو بایدن رئیس جمهور امریکا بر راه های دیپلماتیک برای توقف برنامه هسته ای ایران تکیه می کند.

وزیر دفاع اسرائیل هم گفت باید برای تحرک در همه سطوح برای منع ایران از کسب سلاح هسته ای، آمادگی داشت. 
وی ادعا کرد: کسب سلاح هسته ای توسط ایران باعث می شود سطح تروریسم در جهان افزایش یابد.

وزیر دفاع امریکا همچنین گفت که کشورش به امنیت اسرائیل پایبند است.

قبل از این و در جلسه استماع کنگره امریکا هم مدیر سازمان اطلاعات امنیت ملی امریکا (افرین هینز) مدعی شده بود ایران به فعالیت های هسته ای خود شدت بخشیده است. ایران تحقیقات و فعالیت هایی انجام داده که او را به تولید مواد لازم برای ساخت سلاح هسته ای نزدیک می کند. 

افریل هینز در جلسه استماع کمیته اطلاعاتی مجلس سنای امریکا ادعا کرد تهران به افزایش حجم و سطح غنی سازی ذخایر اورانیوم در سطح بالاتر از حد مجاز برجام ادامه می دهد. ایران به شکل خطرناکی به ساخت بمب اتمی نزدیک شده است‌. 

او افزود ایران همچنان برای اسراییل تهدید ایجاد می کند.  این تهدید مستقیم یا غیرمستقیم از طریق نمایندگانش مثل حزب الله لبنان و دیگر نمایندگانش است. ایران به عبور از محدودیت های هسته ای اش در برجام ادامه می دهد. از جمله اینکه براساس برجام ایران نمی توانست در فردو غنی سازی کند اما هم اکنون این کار را انجام می دهد.

تجمع معترضان و انتقال نتانیاهو با بالگرد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و همسرش سارا به دلیل تجمع بزرگ معترضان و مخالفان اسرائیلی مجبور شدند با بالگرد از شهر قدس (اورشلیم / بیت المقدس) به فرودگاه تل آویو بروند.

نتانیاهو در فرودگاه تل آویو ابتدا با وزیر دفاع امریکا دیدار کرد و سپس به سمت رم ایتالیا پرواز کرد.

 همه راه های منتهی به فرودگاه تل آویو به دلیل تجمع مخالفان و معترضان بسته شده بود.

معترضان به طرح اصلاحات قضایی دولت اعتراض دارند.

قبل از این خلبانان و مهمانداران اسرائیلی هم اعلام کردند به دلیل اعتراض به طرح اصلاحات قضایی دولت اسرائیل، حاضر به مشارکت در پرواز بنیامین نتانیاهو و همسرش به ایتالیا نیستند. اما شرکت هواپیمایی اسرائیل در نهایت یک کادر پرواز برای این سفر تدارک دید.

همزمان در رویدادی دیگر، ده‌ها خلبان و نیروی پروازی ذخیره در نیروی هوایی اسرائیل از پیوستن به آموزش نظامی یک روزه خودداری کردند. آنها این اقدام را در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی دولت اسرائیل انجام دادند.

اعتراض علیه طرح اصلاحات قضایی باعث شده هر هفته هزاران اسرائیلی در تل آویو به خیابان‌ها بیایند و علیه دولت نتانیاهو شعار بدهند. برخی از فرماندهان سابق نظامی نیز در این اعتراضات حضور دارند.

براساس طرح اصلاحات قضایی، پارلمان می تواند احکام دستگاه قضایی را لغو کند. معترضان می‌گویند این طرح استقلال دستگاه قضایی اسرائیل را زیر سوال می برد. همچنین باعث می‌شود دستگاه قضایی به زیرمجموعه دولت و پارلمان تبدیل شود.

  تعداد بازديدها: 467
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95662
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.