تاريخ انتشار: 21 اسفند 1401 ساعت 23:49:16
واکنش محمد هاشمی به نام نبردن از امام خمینی(س) در سرود «سلام فرمانده 2»: اثری که برای انقلاب و جمهوری اسلامی باشد و اسم امام را نیاورد، انحرافی است/ نام و عکس امام حذف شدنی نیست

محمد هاشمی، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما، در واکنش به نام نبردن از امام خمینی(س) در سرود «سلام فرمانده 2»، به جماران گفت: اثری که برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشد و اسم امام را نیاورد، انحرافی است. امام، انقلاب و جمهوری اسلامی سه نام به هم پیوسته و تفکیک‌ناپذیر هستند.

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما در واکنش به نام نبردن از امام خمینی(س) در سرود «سلام فرمانده 2»، گفت: اثری که برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشد و اسم امام را نیاورد، انحرافی است. امام، انقلاب و جمهوری اسلامی سه نام به هم پیوسته و تفکیک‌ناپذیر هستند. یعنی اگر کسی بخواهد یکی از اینها را ترک کند و به دیگری بپردازد، یک نوع انحراف در هدف انقلاب و امام است.

محمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار جماران در واکنش به نام نبردن از امام خمینی(س) در سرود «سلام فرمانده 2»، اظهار داشت: من نمی‌دانم این سرودها چه چیزی را می‌خواهند عرضه کنند. سرودهایی که زمان انقلاب منتشر می‌شد، محتوای آنها مشخص بود. یعنی اول محتوا را مشخص می‌کردیم و به شعرا می‌دادیم تا شعرش را بگویند و به آهنگسازها می‌دادیم تا آهنگش را بسازند؛ بنابر این همه چیز آن مشخص بود.

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما افزود: نمی‌دانم هدف این سرود چه بوده یا چه محتوایی می‌خواهد به جامعه القا کند. اما اثری که برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشد و اسم امام را نیاورد، انحرافی است. امام، انقلاب و جمهوری اسلامی سه نام به هم پیوسته و تفکیک‌ناپذیر هستند. یعنی اگر کسی بخواهد یکی از اینها را ترک کند و به دیگری بپردازد، یک نوع انحراف در هدف انقلاب و امام است.

وی تأکید کرد: معمولا در مراسم‌ها یا جاهای حساسی که می‌بینم نام و عکس حضرت امام هست و این طور نیست که حذف شدنی باشد؛ چون امام بنیانگذار و معمار انقلاب بوده و هستند.

  تعداد بازديدها: 834
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95666
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.