تاريخ انتشار: 26 اسفند 1401 ساعت 01:54:50
تیم سعید جلیلی حالت تشکیلات پنهان دارند؛ به دنبال این هستند که قدرت را در یک دایره‌ی خیلی بسته و کوچک نگه دارند / یک سری دیدگاه‌های آخرالزمانی و متوهمانه دارند / جلیلی در یک جهان گلخانه‌ای سیاسی زندگی می‌کنند، خیلی هم خوشحال است

مهاجری: با اطلاع این را می گویم که برخی از وزرای آقای رئیسی جز منتقدان شخص آقای رئیسی هستند، به دلیل اینکه ایشان گوش به حرف عده ای از افراد داخل و خارج کابینه است و متاسفانه بیشتر تحت تاثیر کسانیست که آمار های غیرواقعی به ایشان می دهند

سخنرانی اخیر سعید جلیلی در دانشگاه شهید چمران اهواز حواشی قابل توجهی را بدنبال داشت. از سوی دیگر افراد نزدیک به تفکر او نیز این روز ها صدایشان را بلندتر کرده و به دولت توصیه می کنند که برای عبور از بحران ها از آن ها بیشتر استفاده کند.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره بروز و ظهور بیشتر دولت در سایه طی روز های اخیر و توصیه جلیلی به استفاده بیشتر دولت از این طیف به «انتخاب» گفت: من دقیقا نمی دانم منظور آقای جلیلی چیست اما تحلیل من این است که ضعف دولت آقای رئیسی به گونه ای شده است که حتی مدافعان اصلی آن هم الان به منتقد تبدیل شده اند. از طرفی نمی خواهند این انتقاداتی که به دولت می شود به نفع جناح مقابل تمام شود،آن ها به دنبال این هستند که با یک بازسازی داخلی بتوانند مشکلات دولت را حل کنند. اگر هم توصیه ای به دولت می کنند که از ما استفاده کنید،سوال اینجاست که مگر تا الان در دولت غیر از جبهه پایداری چه کسانی در دولت بوده اند؟ جلیلی نیز جز چهره های قابل توجه این جریان است و فقط اسم او آنجا نیست اما رسم اش آنجاست. شاید هم این جریان دنبال سهم خواهی بیشتر از کابینه هستند، بخصوص اینکه الان زمزمه هایی از احیای برجام شنیده می شود دنبال این هستند که بازی های سابق را دربیاروند.

وی در ادامه درباره موقعیت دولت در سایه جلیلی در سیاست ایران و ماهیت آن ها افزود:کاملا حالت تشکیلات پنهان دارند و چندان حزبی هم نیستند و به دنبال این هستند که قدرت را در یک دایره ی خیلی بسته و کوچک نگه دارند. آقای رئیسی هم تا الان این کار را کرده است و این رفتار ناموفق هم بوده است؛ همین الان رئیسی در دولت هم منتقد جدی دارد و با اطلاع این را می گویم که برخی از وزرای آقای رئیسی جزء منتقدان شخص آقای رئیسی هستند، به دلیل اینکه ایشان گوش به حرف عده ای از افراد داخل و خارج کابینه است و متاسفانه بیشتر تحت تاثیر کسانیست که آمار های غیرواقعی به ایشان می دهند و ایشان تصور می کند که پشت یک لوکوموتیوی نشسته است که آن آمارها سوخت قطار هستند و به سمت پیشرفت حرکت می کند،در حالیکه همچین اتفاقی نیفتاده است و یک توهم است.

وی افزود: بنظر من کسانی که دولت رئیسی را پیش می برند یک حلقه بسته اند و به رای مردم هم اعتقاد ندارند و اتفاقات چند ماه اخیر نیز برایشان بی اهمیت است. سعید جلیلی نیز اینگونه است و در یک جهان گلخانه ای سیاسی زندگی می کنند و خیلی هم خوشحال اند.

مهاجری در پایان درباره اقدامات دولت در سایه و همفکران جلیلی در بردن دولت به سوی بحران گفت: سقوط رئیسی برای امثال جلیلی مهم نیست و فقط حفظ قدرت خوشان مهم است اگر رئیسی یک تابلو باشد که آن ها کار خودشان را انجام دهند از سقوط او جلوگیری می کنند؛ آن ها دنبال یک حلقه بسته هستند که با منویات خود حکمرانی می کنند و یک سری دیدگاه های آخرالزمانی و متوهمانه نیز دارند؛ البته من نمی خواهم بگویم نگاه متوهمانه آن ها یعنی انسان های بدی هستند این یک ویژگی است مثلا یک نفر توهم دارد که در حال پرواز بر روی ابرهاست.

  تعداد بازديدها: 443
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95718
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.