تاريخ انتشار: 26 بهمن 1402 ساعت 00:19:10
نتانیاهو باید برود/ نابودی کامل حماس اشتباه است

وزیر خارجه اسبق بریتانیا بر کنار گذاشتن بنیامین نتانیاهو از قدرت تاکید کرد. به گزارش شفقنا؛ گاردین نوشت: ویلیام هیگ گفت: حمله تمام عیار اسرائیل به رفح می‌تواند خطای وحشتناکی باشد که شانس راه‌حل دو کشوری را کاهش می‌دهد و در عوض خاورمیانه را به جنگ‌های بیشتری سوق می‌دهد که در آن هیچ‌یک از طرفین نمی‌توانند پیروزی مطلق را تضمین کنند.
هیگ افزود: تصمیم برای رفتن به رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن انباشته شده‌اند، حیاتی‌ترین لحظه استراتژیک از زمان جنگ را نشان می‌دهد و لحظه‌ای است که اسرائیل باید بین کسانی که می‌خواهند کاملاً بر بازدارندگی تکیه کنند و کسانی که معتقد به دو کشور هستند، یکی را انتخاب کند. راه حل تنها راه صلح است. آینده خاورمیانه ممکن است به سرنوشت رفح بستگی داشته باشد.
او با انعکاس دیدگاه خصوصی مقامات ارشد وزارت خارجه، می‌گوید که پیروزی کامل اسرائیل بر حماس از نظر نظامی یک اشتباه است، زیرا حماس یک شورش و ایده‌ای است که در یک جمعیت مطرح شده است.
هینگ همچنین خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و رهبری حماس شد و گفت: «راه‌حل بلند اعتمادسازی و راه‌حل دو کشور بدون برکناری نتانیاهو شانس کمی دارد».

*روزنامه جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 205
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=99031
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.