تاريخ انتشار: 26 بهمن 1402 ساعت 00:44:36
زنجیره انسانی اردنی‌ها در مخالفت با کریدور زمینی حمل کالا به رژیم اسرائیل

حمایت اردنی‌ها از غزه و فلسطین ادامه دارد و در این راستا، از جوانان این کشور در پویش زنجیره انسانی در مخالفت با انتقال کالا به رژیم صهیونیستی مشارکت کردند.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، حمایت‌های مردمی از اردن همچنان ادامه دارد.در این راستا، فراخوان خودجوش مردمی برای مشارکت در زنجیره انسانی در مخالفت با کریدور زمینی انتقال کالا به سمت اراضی اشغالی (پل النعیمه واقع در منطقه اربد) برگزار شد.
در این فراخوان آمده بود:"‌ای جوانان اردنی در مخالفت با پل ننگ آور زمینی که به سمت دشمن صهیونیست برقرار شده و کالاها از طریق اردن و همزمان با محاصره ناجوانمردانه غزه و تهدیدات صهیونیست‌ها در ارتکاب کشتار در رفح و کوچاندن ساکنانش، به سمت اراضی اشغالی می‌رود؛ از شما می‌خواهیم که در زنجیره انسانی در مسیر کامیون‌ها مشارکت کنید. "
این درحالی است که پیش از این «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب در این باره نوشت: در شرایطی که برادران یمنی تاوان مالی و انسانی سنگینی به سبب بستن دریای سرخ و باب المندب به روی کشتی‌های اسرائیلی می‌دهند و هدف حملات هوایی آمریکا و انگلیس قرار دارند، برخی کشورهای عربی مانند امارات، عربستان و اردن با گشودن گذرگاه زمینی دوبی- حیفا هر آنچه رژیم اشغالگر از کالاها و غذاهای تازه نیاز دارد و با قیمت کمتر به این رژیم می‌رسانند. درحالی که کشورهایی که این کریدور زمینی از آن عبور می‌کند سکوت مطلق در پیش گرفته‌اند و به دنبال توجیه و عذر و بهانه آوردن به خاطر این اقدام عادی سازی خطرناک و خفت بار و همسویی با جنگ کشتار پاکسازی نژادی در غزه هستند؛ رسانه‌های صهیونیستی گزارش‌های تصویری از عبور صدها کامیون از این کریدور به تصویر کشانده‌اند و آنچه این کشورها به دنبال سرپوش نهادن از آن و مخفی نگه داشتن از ملت‌هایشان هستند را برملا کرده‌اند.
این کریدور و مسیر زمینی کالاها را از بنادر دریای عمان و خلیج فارس و با عبور از کشورهای امارات و عربستان به اردن و از آنجا به سرزمین‌های اشغالی منتقل می‌کند.عملیات‌های تلافی‌جویانه ارتش یمن در دریای سرخ و خلیج عدن علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم فلسطین اشغالی هستند، باعث شده است که انتقال کالا و مواد به رژیم اسرائیل از طریق دریا متوقف شود.
به دنبال این عملیات‌ها مقامات صهیونیست و رسانه‌های مطرح جهانی فاش کردند که رژیم اسرائیل با موافقت کشورهای عربی مسیر زمینی برای انتقال کالا ایجاد کرده است.

*روزنامه جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 203
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=99035
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.