تاريخ انتشار: 02 اسفند 1402 ساعت 00:58:20
امتناع کارگران بنادر هند از بارگیری سلاح به اسرائیل

روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت، چند روز پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ارسال پهپادهای ساخت هند به سرزمین‌های اشغالی، اتحادیه کارگران حمل و نقل دریایی هند به نمایندگی از کارگران 11 بندر اصلی هند تأکید کرد که از فعالیت و ارسال محموله‌های تسلیحاتی به اسرائیل در بحبوحه جنگ جاری در نوار غزه خودداری می‌کند.

اتحادیه کارگران حمل و نقل  دریایی هند از کمک به کشتی‌های حامل سلاح که به سمت اسرائیل می‌روند خودداری و تاکید کرد که همیشه علیه جنگ فلسطین و کشتار مردم بیگناه خواهد ایستاد.

به گزارش فارس، روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت، چند روز پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ارسال پهپادهای ساخت هند به سرزمین‌های اشغالی، اتحادیه کارگران حمل و نقل دریایی هند به نمایندگی از کارگران 11 بندر اصلی هند تأکید کرد که از فعالیت و ارسال محموله‌های تسلیحاتی به اسرائیل در بحبوحه جنگ جاری در نوار غزه خودداری می‌کند.

اتحادیه کارگران حمل و نقل دریایی هند در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تصمیم گرفته است از بارگیری یا تخلیه محموله‌های تسلیحاتی مرتبط با اسرائیل یا هر کشوری که تجهیزات نظامی برای جنگ در فلسطین ارسال می‌کند، خودداری کند.

تی نارندرا رائو، دبیر کل اتحادیه کارگران حمل و نقل آبی هند در گفت‌وگو با میدل ایست آی، گفت که این اتحادیه تعامل با هر کشتی حامل اسلحه و مهمات به اسرائیل را تحریم خواهد کرد.

این اتحادیه همچنین به سایت خبری هندی The Wire گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم که وظیفه خود را انجام دهیم و با هیچ محموله‌ای مملو از سلاح کاری نداریم، تسلیحاتی که به اسرائیل کمک می‌کند تا زنان و کودکان بیشتری را همانطور که هر روز در اخبار می‌بینیم و می‌خوانیم، بکشد».

به گزارش وبگاه هندی این اتحادیه نماینده بیش از 3500 کارگر در 11 بندر دولتی در هند است. این سازمان وابسته به فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری است که یک نهاد جهانی محسوب می‌شود و این اقدام نشات گرفته از نشست اخیر در آتن است که در آن تعدادی از نمایندگان اتحادیه‌ها همبستگی خود را با فلسطینیان در جنگ ابراز کردند.

در همین حال، بر اساس گزارش‌ها شرکت آدانی در حیدرآباد طی یک سرمایه گذاری مشترک بین هند و رژیم صهیونیستی بیش از 20 پهپاد جنگی را تولید و تحویل تل‌آویو داده است.

این پهپادهای مدل هرمس 900، مشابه پهپادهایی است که پیش از این توسط شرکت هندی Adani-Elbit  به اسرائیل عرضه شده است تا در تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد استفاده قرار گیرد، جنگی که تاکنون ده‌ها هزار شهید از جمله 10 هزار کودک برجای گذاشته است.

در حالی که نه کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی و نه دهلی نو این فروش پهپادها را تایید نکردند، اما منابع شرکت آدانی هند در اوایل فوریه به وبگاه The Wire تأکید کردند که صادرات انجام شده است.

  تعداد بازديدها: 225
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=99103
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.