تاريخ انتشار: 03 اسفند 1402 ساعت 00:56:44
آفریقای جنوبی: اقدامات اسرائیل در غزه بدتر از آپارتاید است

نماینده آفریقای جنوبی گفت: اسرائیل در حال اعمال نسخه شدیدتر آپارتاید در سرزمین‌های فلسطینی است.

در دومین روز جلسات استماع در دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اشغالگری رژیم صهیونیستی، نماینده آفریقای جنوبی گفت اسرائیل در حال اعمال نسخه شدیدتر آپارتاید در سرزمین‌های فلسطینی نسبت به آنچه قبل از سال ۱۹۹۴ در آفریقای جنوبی وجود داشت، است.

سفیر آفریقای جنوبی در هلند ووسیموزی مادونسلا در جلسه امروز سه‌شنبه دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: «ما به عنوان آفریقای جنوبی، سیاست‌ها و اقدامات تبعیض‌آمیز غیرانسانی رژیم اسرائیل را به‌عنوان شکلی افراطی‌تر از آپارتاید که علیه سیاه‌پوستان در کشور من مرسوم بود، درک و احساس می‌کنیم».

هیأت آفریقای جنوبی به دادگاه جهانی گفت: «گردنکشی اسرائیل منجر به کشته شدن ۳۰ هزار فلسطینی در چهار ماه گذشته شد که فقط آمار صرف نیست، بلکه گوشت و خون مردم فلسطین است».

دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) مستقر در لاهه دوشنبه، یک هفته جلسات استماع درباره پیامد‌های حقوقی اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل را آغاز کرد که قضات آن قرار است شنونده استدلال‌های ۵۰ کشور در این خصوص باشند.

این جلسات بخشی از تلاش فلسطینی‌ها برای وادار کردن نهاد‌های حقوقی بین‌المللی به بررسی اقدامات اسرائیل است که از هفتم فوریه و حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی به غزه فوریت پیدا کرده است. 

این جلسات همچنین در بحبوحه نگرانی‌ها از حمله زمینی احتمالی اسرائیل به شهر رفح در جنوبی‌ترین بخش غزه برگزار می‌شود. رفح، محل اسکان بیش از یک میلیون فلسطینی آواره است که برای در امان ماندن از حملات اسرائیل به جنوب گریخته‌اند.

از قضات این دادگاه خواسته شده اشغال، شهرک‌سازی و الحاق از جمله اقدامات با هدف تغییر ترکیب جمعیتی و وضعیت قدس و تصویب قوانین و اقدامات تبعیض‌آمیز مربوطه توسط اسرائیل را بررسی کنند.

روند جلسات استماع از پرونده نسل‌کشی که آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه لاهه مطرح کرده، جداست. اواخر ژانویه دیوان بین‌المللی دادگستری در ارتباط با شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو خواست همه اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه را به کار بگیرد. 

*فارس

  تعداد بازديدها: 221
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=99115
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.