تاريخ انتشار: 28 اسفند 1402 ساعت 23:45:22
رهبران مسلمان آمریکایی جلسه با مقامات کاخ سفید را رد کردند

در آستانه برگزاری انتخابات مقدماتی در ایالت ایلینوی، بیش از 40 رهبر و گروه مسلمان، فلسطینی و عرب‌تبار آمریکایی در شیکاگو از ملاقات با مقامات کاخ سفید خودداری کردند و دلیلش هم تداوم حمایت‌های واشنگتن از جنایات جنگی تل‌آویو است.
به گزارش ایسنا، گروه‌های مسلمان و عرب‌تبار آمریکایی بارها اقداماتی را در راستای اعتراض به حمایت‌ آمریکا از رژیم صهیونیستی و ارسال تسلیحات به این رژیم انجام داده‌اند؛ از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری تجمعات اعتراضی و ثبت گزینه «غیرمتعهد» در برگه‌های رای انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت میشیگان اشاره کرد.
روزنامه گاردین نوشت:این رهبران در نامه‌ای خطاب به کاخ سفید نوشته‌اند «برگزاری جلسات با کاخ سفید هیچ فایده‌ای ندارد. ما پیشتر درخواست خود را به صراحت درباره آتش‌بس دائمی در غزه عنوان کرده‌ایم. ما معتقدیم که جلسه دیگری با دولت جو بایدن صرفا انفعال چندین ماهه آنها را ماستمالی می‌کند. ما نسبت به انجام اقدامات جدی علاقه‌مند هستیم.»
آنها در این نامه افزودند: «ارائه کمک‌های دیرهنگام چه به صورت کمک‌های هوایی یا ایجاد اسکله موقت در سواحل غزه برای غیرنظامیان فلسطینی که به آسانی کشته می‌شوند،مانند موقعیتی است که با یک دست چسب زخم می‌دهید درحالیکه تبری را در دست دیگر به همراه دارید.»
براساس اداره سرشماری ایالات متحده، بیش از 100 هزار عرب‌تبار آمریکایی در شیکاگو زندگی می‌کنند، درحالیکه دست کم 350 هزار مسلمان در ایلینوی ساکن هستند.
اقدام مسلمانان و عرب‌تبارهایی که جلسه با مقامات کاخ سفید را رد کردند، نگرانی‌های فزاینده‌ای را در دولت جو بایدن به همراه داشته است. لازم به ذکر است که بیش از 100 هزار نفر در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت میشیگان به گزینه «غیرمتعهد» رای دادند. آنها چنین حرکت اعتراضی را در پاسخ به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی انجام دادند. هم‌چنین تلاش‌های مشابهی در واشنگتن، مینه‌سوتا و جورجیا نیز انجام شد.
در ایالت میشیگان، در برگه‌های رای انتخابات مقدماتی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه 2 گزینه‌ای وجود داشت که رای‌دهندگان یا می‌توانستند پیشنهاد خودشان را بنویسند یا گزینه «هیچ‌کدام» را انتخاب کنند که این گزینه بدین معنا است که رای‌دهنده به هیچ‌کدام یک از نامزدهای این برگه رای «متعهد نیست.»
 

  تعداد بازديدها: 127
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=99359
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.